طراحی دکوراسیون داخلی | جدیدترین طراح های ۲۰۲۲ + عکس

طراحی دکوراسیون داخلی

تا چه اندازه از اهمیت دکوراسیون داخلی در بهبود عملکرد فعالیت‌های روزانه می‌دانید؟ شما به شخصه، به هنگام انجام روتین‌های روزانه‌ی خود چقدر به پیرامونتان توجه می‌کنید؟ لازم است بدانید نحوه‌ی چیدمان محیط اطراف، رنگ و لعاب، نوع وسایل استفاده شده و همچنین تزئینات به منظور دکور و آراستن محیط و بطور کلی هرآن چیزی که به فضای داخلی مربوط می‌شود، مستقیما روی خلق و خوی ما تاثیرگذار است. بنابراین در این مقاله قصد داریم از اهمیت دکوراسیون منزل، سبک‌های رایج مربوط به آن، الزاماتی که باید به هنگام پیشبرد پروسه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین خانه‌هایی که نیاز به اجرای دکوراسیون دارند اشاره کنیم.

امروزه همه در تلاش‌اند محیطی بسیار شیک و زیبا با طراحی خاص در منزلشان ایجاد کنند تا مدت زمانی که در خانه سپری می‌کنند برایشان لذت‌بخش‌تر شود. استفاده از برخی وسایل مانند؛ انواع متنوع کوسن‌ها، قفسه و شلف‌‌ها، لوسترها و آباژورها و اکسسوری‌هایی نظیر تابلو و ساعت و دستگاه‌ خوشبو کننده‌ این امکان را بخوبی فراهم می‌آورند.

دکوراسیون داخلی منزل برای چه خانه هایی مناسب است؟

امروزه دکوراسیون داخلی به یکی از نیازهای مهم هر مکانی بدل شده است. خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و به همراه اعضای خانواده‌تان از حضور در آن آرامش می‌گیرید، قطعا به طراحی و آراستگی احتیاج دارد. از آن‌جایی که هر فرد زمان زیادی از روز خود را در محل کار می‌گذراند باید در آن احساس انگیزه و نشاط کند تا بتواند فعال باشد. مدرسه و مراکز آموزشی، ادارات و مؤسسات، همگی به فضایی احتیاج دارند که بتواند بهترین بازدهی از افراد را به ارمغان بیاورد. بنابراین باید به طراحی داخلی بسیار توجه داشت.

سبک های رایج در دکوراسیون داخلی منزل

اولین قدم برای زیباسازی و چیدمان اصولی هر مکانی، شناخت سبک‌های مختلف آن است که در دسته‌بندی‌های معاصر، مینیمال، روستیک، بوهیمان و غیره قرار می‌گیرند. البته باید در هنگام انتخاب هر کدام از این سبک‌ها روحیات ساکنین، موقعیت جغرافیایی، کاربری آن مکان و هزینه‌ها را نیز در نظر گرفت. بدیهی است که تمامی وسایل منزل بعد از انتخاب سبک، باید بر مبنا و اصول همان سیاق چیده شوند.

در این بخش به معرفی برخی از این سبک‌ها می‌پردازیم:

سبک معاصر یا امروزی

شکستن اصول و قواعد و قوانین در این سبک بسیار دیده می‌شود. این موضوع بدین معناست که در این سبک همانند سبک مدرن هه چیز رسمی و قانون‌مند نیست ولی از طرفی همه‌ی المان‌های بکارگرفته شده و اکسسوری‌ها در هارمونی مناسبی با یکدیگر قرار گرفته شده‌اند.

سبک مینیمال

سبک مینیمال با تکیه بر کاربردی بودن، مخالف هر نوع شلوغی است. سبکی ساده که غالبا از رنگ‌های خنثی درونش استفاده می‌شود. از ویژگی‌های بارز این سبک، باز بودن فضا و بدون زرق و برق است که محیطی آرامش‌بخش و بی‌آلایش را فراهم می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک

از بین سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی، سبک کلاسیک یکی از پرطرفدارترین‌هاست که رنگ‌های طلایی، بژ و کرم در آن بسیار استفاده می‌شوند. اکسسوری‌های اصولا بزرگ، مبلمان حکاکی‌شده و جلاخورده، تزئینات و دکوری‌های بسیار چشمگیر و خیره‌کننده، همگی مناسب خانه‌های بزرگ هستند. در این سبک نظم، تقارن و لوازم چوبی بسیار حائزاهمیت خواهند بود.

سبک روستیک

این سبک از سنت‌های جغرافیایی کشورها نشأت می‌گیرد. نکته‌نظر این سبک، ایجاد فضایی طبیعی مانند خانه‌های روستایی است و در طراحی آن از عناصر چوبی، سفالی، ارگانیک و پارچه استفاده شده که حال و هوای طبیعی به خانه می‌بخشند. در این خانه‌ها می‌توان برای مدتی به دور از هیاهو و تنش‌های دنیای مدرن، کمی آرامش ذخیره کرد و کنار شومینه‌ به همراه یک لیوان چای، در فضایی دنج کتاب خواند!

سبک دکوراسیون بوهمیان

در دکوراسیون منزل به سبک بوهیمان، رنگ‌ها حرف اول را می‌زنند. بی‌قانونی و رنگ‌بازی در سبک بوهیمان این اجازه را به شما می‌دهد تا هرچه را که دوست دارید با هر رنگی، بدون محدودیت، در طراحی و دیزاین منزلتان استفاده کنید و به آن نشاط و سرزندگی ببخشید. برخی سبک بوهیمان را با عنوان کولی‌وار می‌شناسند.

سبک اسکاندیناوی

اسکاندیناوی سبکی تداعی‌کننده‌ی کوهستان و آرامش است. اصل این سبک کابردی‌بودن، عملگرایی و نظم است و از نظر سادگی و فضا و ترتیب به سبک مدرن نزدیک بوده و از سبک سنتی بسیار دور است. از ویژگی‌های بارز این طراحی، استفاده از مصالح چوبی بخصوص در کف منزل، مبلمان ساده و مدرن، رنگ‌آمیزی مات و تا حدی خنثی و نور طبیعی می‌توان نام برد.

صفر تا صد مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی متناسب با کوچک یا بزرگ بودن آن مکان متفات است و اصول خودش را دارد. در مرحله‌ی اول نیاز است تا تمامی جوانب را در نظر گرفت. باید نسبت به اندازه و ابعاد دیوارها، متراژ اتاق‌ها، فضا و مساحتی که می‌توان از آن بهره برد دقیق بود. البته با رعایت اصول و بدون این‌که هنجاری در راحتی ساکنین و همچنین بافت و سیاق سبک دکوراسیون داخلی ایجاد کند.

در مرحله‌ی بعد باید با توجه به سبکی که بعد از صرف زمان بررسی و تحقیق آن را انتخاب کردید، نقشه یا پلنی طراحی کنید. محل قرار گرفتن هرچیز را روی آن مشخص کنید تا در نهایت به یک جمع‌بندی کلی برسید و هر نوع ناموزونی احتمالی را نیز متوجه شوید. در ضمن در هنگام تصمیم‌گیری درباره‌ی موقعیت هر وسیله و تجهیزات به کاربری آن موقعیت توجه کنید.

نورپردازی محیط، پوشش سقف و کف، کاغذ‌دیواری، رنگ‌آمیزی و سبک مبلمان و سرویس چوب، همگی باید به درستی بررسی شوند. پیشنهاد می‌شود عکس زیاد ببینید تا تجربه کسب کنید و نهایتا طراحی با کیفیت‌تری ارائه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها