انواع دستگاه خوشبوکننده هوا

انواع دستگاه خوشبوکننده هوا

یقینا در هر محیط و فضایی یکی از اولین مولفه‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد و توجه را به خود جلب می‌کند، عطر و رایحه‌ای است که در آن هوا پراکنده می‌باشد. این مورد همین‌طور در مورد استایل و پوشش افراد نیز صحت دارد و در نظر مخاطب از او فردی خاص می‌سازد. بنابراین بهتر است به همان اندازه که به رعایت اصول خوشبو بودن در استایلمان توجه داریم، نسبت به خوش بو بودن محیط نیز بی‌تفاوت نباشیم. در این مقاله قصد داریم انواع خوشبوکننده هوا را برشماریم و اطلاعاتی در این باره در اختیار مخاطب قرار دهیم تا بتواند بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشد.

بهترین خوشبوکننده هوا

خوشبوکننده های هوا در انواع عود، اسانس خوشبوکننده هوا ، روغن، شمع، اسپری و حتی ژل‌های معطر در بازار وجود دارد. اسپری‌های خوشبو کننده هوا، از ساده‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های در دسترس هستند و استفاده از آن ها نیز اسان است. در ادامه به بررسی بهترین انواع آن ها می‌پردازیم:

اسپری خوشبوکننده

خوشبوکننده های از نوع اسپری کاربرد اسان تر و معمولا قیمت مناسب ترین نیز دارند. این اسپری ها در انواع ماندگاری ضعیف تر و بالاتر وجود دارند که بسته به برند و کیفیت محصولات تعیین می‌شوند. این نوع خوشبوکننده را می‌توانید به راحتی با خود حمل کرده و در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

خوشبوکننده هوا اتوماتیک

این نوع دستگاه خوشبوکننده هوا در اکثر مراکز بخصوص فروشگاه ها دیده می‌شود. درواقع این محصول از بهترین و کابردی‌ترین خوشبوکننده های مورد استفاده در محیط‌های پرتردد می باشد. بطور کل دستگاه‌های خوشبوکننده هوا اتوماتیک در چهار دسته بندی قرار می گیرند؛ دستگاه بخارساز، دستگاه گرم‌کن، دستگاه بخور و دستگاه اسپری گردپاش.

اسانس‌های خوشبوکننده هوا

اگر دستگاه خوشبوکننده هوا دارید یقینا باید به فکر تهیه‌ی اسانس خوشبوکننده نیز باشید. اسانس ها عنوان موادی معطر و خوشبو هستند که به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از آن‌ها تنها کافی‌ست کمی از آن  را در دستگاه ریخته  و اجازه دهید تا به آرامی تبخیر شده و رایحه‌ای ملایم در محیط ایجاد کند.

انواع دستگاه های خوشبوکننده هوا

طرزکار دستگاه های خوشبوکننده اتوماتیک

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم یکی از پرمخاطب ترین مدل ‌های خوشبوکننده، دستگاه های خوشبوکننده است که در انواع گردپاش، بخارساز، گرم‌کن و بخور در بازار موجود هستند و هر کدام بر اساس نوع کاربردی که دارند می توانند مفید باشند.

دستگاه اسپری گردپاش

لازم است مقداری مایع خوشبوکننده درون مخزن ریخته تا درات بسیار ریز آن را به محیط بازگرداند. این نوع دستگاه در دو دسته‌ی مکانیکی و برقی موجود هستند که با توجه به مقیاس محیطی که قرار است آن را خوشبو کند انتخاب خواهد شد.

دستگاه بخارساز

این دستگاه اسانس را بطور طبیعی بخار کرده و به کمک فن داخلی به بیرون و محیط منتقل خواهد کرد. قدرت و برد این دستگاه متناسب با اندازه ی محیطی که قرار است خوشبو شود انتخاب می شود. البته که از این نوع بیشتر برای سرویس های بهداشتی و اتاق های کوچک استفاده میشود.

دستگاه گرم کن

این دستگاه خوشبوکننده هوای برقی برای خوشبوکردن محیط به خوشبوکننده ی مایع و اسانس یا محلول با کمی آب کار می‌کند. در این فرایند دستگاه اسانس را به گاز تبدیل کردذه و در هوا پخش می‌کند. این وسیله برای محیط های کوچک با متراژ و وسعت پایین مناسب هستند.

دستگاه بخور

این دستگاه نیز برقی می باشد و برای خوشبوکردن محیط از اسانس و آب استفاده می‌کند. تفاوتش با بخارساز، ایجاد بخار سرد و پراکندن آن در محیطی با مقیاس و اندازه‌ی متفاوت می‌باشد.

راهنمای خرید دستگاه خوشبوکننده هوا

حتما تاکنون دریافته‌اید که هر دستگاه با هر مدلی برای کاربرد متفاوت و استفاده در محیط با مقیاس متفاوتی مناسب است. بنابراین اولین قدم در تهیه دستگاه خوشبوکننده هوا بررسی مکان مورد نظر و نیازی است که شما از عملکرد این وسیله انتظار دارید. دستگاه های خوشبوکننده می‌توانند بخار گرم یا سرد ذرات خوشبو را به هوا پراکنده کنند. دستگاه های تبخیری به کمک فن جریان هوا را بر فراز پدی که در داخل دستگاه وجود دارد و اسانس را جذب کرده است افزایش میدهد و بخار اسانس در فضای پخش میشود. بهترین انتخاب خرید دستگاهی نسبتا بزرگ است که بتواند تمام خانه یا محیط مورد نظر را خوشبو کند.

چه محیط هایی به دستگاه خوشبوکننده نیاز دارند؟

امروزه خوشبو بودن و پخش شدن عطر و رایحه‌ی خوش در هر مکان و محیطی از مهم ترین المان هایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. البته که نوع رایحه و اسانس باید با توجه به نوع کاربری محیط متفاوت است و نیاز به دقت دارد. برخی از اصلی ترین مکان هایی که به اسانس ها نیاز دارند عبارتند از:

·        باشگاه و محیط های ورزشی

·        رستوران و آشپزخانه

·        سرویس بهداشتی

·        مراکز پزشکی

·        موسسه ها و اماکن اداری و تجاری

·        محیط های آموزشی و پرورشی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها