تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها

تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها

شاید بارها از خواص و تاثیرات انواع عطر و رایحه بر روحیات و خلق و خوی افراد شنیده‌اید یا تاثیرش را به خوبی بر روی خود درک کرده‌اید. خواص پنجگانه‌ی انسان یعنی چشایی، لامسه، بینایی، شنوایی و در نهایت بویایی همگی از مهم‌ترین معیارها و ملاک‌ها برای تاثیرپذیری در زیست و طبیعت انسان است. از این رو بدیهی است که درمورد اثرات عطر و رایحه بر خود اطمینان و صحت کامل داشته باشیم. استفاده از عطر و اسانس خوشبوکننده هوا در درازمدت حتی می‌تواند تغییرات شگرف و اساسی بر روی تیپ شخصیتی شما بگذارد. از آن‌جایی که تیپ شخصیتی افراد، بیانگر استعداد و توانایی‌های آن‌ها در زمینه‌ها و فعالیت‌های مختلف اثرگذار است. بدین ترتیب می‌توان به منظور تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها به این صورت عمل کرد. در ادامه بطور مفصل‌تر در این باره صحبت خواهیم کرد. تیترهایی که در این مقاله مطالعه می‌کنید عبارت است از:

  • آروماتراپی چیست ؟
  • تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها
  • بهترین اسانس‌ها برای تقویت و افزایش انرژی

آروماتراپی چیست ؟

به روشی از درمان که در آن با استفاده از عطر و رایحه انواع بیماری‌های جسمی و روانی را بهبود بخشیده یا بطور کامل درمان می‌کند، آروماترپی می‌گویند. این روشی است که توسط بسیاری از متخصصین و مشاوران روانشناسی تایید شده و به کار گرفته می‌شود. برای مثال از آن‌جایی که بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات جسمی و روانی افراد به عدم تعادل و مشکلات عصبی برمی‌گردند، می‌توان با کمک عطری مناسب در این مورد تعادل برقرار کرده و از تاثیرات منفی آن بر عملکرد خود کم کرد. در ادامه با عنوان کردن برخی تاثیرات عطر در زمینه‌ی تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها می‌پردازیم. در سایت آرورایحه میتوانید انواع اسانس‌های مناسب تیپ شخصیتی خود را انتخاب کرده و از بوی اصیل آن لذت ببرید.

تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها

برخلاف تصور برخی افراد که به نظرشان انتخاب عطری خاص و مناسب تنها به رایحه خوش و دلنشین محدود می‌شود، لازم است بدانید که عطری که در تمام طول روز همراه شماست می‌تواند تا حد بسیار تغییرتان دهد. می‌توانید برخی استعدادها و مهارت‌ها را تقویت کنید و همچنین برخی موارد منفی را از خود دور کنید.

تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها

تقویت حافظه با عطر

پیشنهاد می‌شود برای تقویت حافظه و عملکرد مضاعف مغز؛ باید ازعطرهایی استفاده کنید، که نت‌های گشنیز، زنجبیل، گریپ فروت، لیمو، رزماری یا آویشن داشته باشند. از نظر علمی بخشی از سیستم لیمبیک که بطور مستقیم با مغز ارتباط برقرار می‌کند، پیاز بویایی نام دارد که مسئول پردازش احساسات و یادگیری است. به همین دلیل است که به هنگام بوییدن برخی عطر و رایحه‌ها به یاد خاطرات دورتان می‌افتید. به وقت رسیدن بو و رایحه ای به بینی، ملکول‌های عطر بعد از تماس با پرزهای داخل بینی، توسط گیرنده‌هایی به پیازهای بویایی واقع در انتهای رشته‌های عصبی مغز دریافت شده و به کمک لرزش‌های الکتریکی به مغز منتقل میشوند. تمام رایحه‌هایی که به سیستم لیمبیک می‌رسند، آثار شیمیایی مستقیم روی حالت روحی ما دارند. استفاده از برخی عطرهای مشخص حتی میتواند از ابتلا به آلزایمر در سنین کهنسالی جلوگیری کند.

افزایش تمرکز با رایحه ها

برخی از اسانس‌ها، عطرها یا حتی روغن‌های گیاهی از جمله نعناع می‌تواند باعث افزایش تمرکز در شما شود. از دیگر مزایای استفاده از اسانس‌های نعناع، افزایش انرژی و بهره‌وری، تقویت روح، بهبود تمرکز و تخلیه ذهن است. از دیگر اسانس‌های مرتبط با افزایش تمرکز، باید دارچین را توصیه کرد که با خواص تحریک‌کننده‌ای که دارد خستگی ذهنی را بهبود می‌بخشد. یکی از بهترین اسانس‌ها برای افزایش تمرکز و بازدهی، لیمو را به شما معرفی می‌کنیم که با داشتن خواص تسکین دهندگی عصبانیت و اضطراب را از شما دور کرده و بخاطر بهبود گردش خون، فعالیت‌های روزانه‌ را بهینه می‌سازد.

مقاله مرتبط:
رایحه درمانی چیست؟

بهترین اسانس‌ها برای تقویت و افزایش انرژی

توانایی‌ها و استعدادهای افراد تحت تاثیر استرس و تنش‌های روانی و خستگی‌های جسمی زایل و از بین خواهد رفت. بنابراین به منظور ظهور مهارت‌ها لازم است فعالیت‌های مربوطه را زمانی انجام داد که در بالاترین سطح انرژی، تمرکز و همچنین به دور از دغدغه‌ها قرار داشته باشید. تقویت استعداد و مهارت به کمک عطرها خود مهارتی است که به کمک مشاوره با افراد متخصص در این زمینه ممکن خواهد شد.

لیمو یکی از شناخته‌شده‌ترین و تاثیرگذارترین اسانس‌هایی است که باعث تقویت روحیه و افزایش آرامش و در نهایت تمرکز در افراد می‌شود. لیمو علاوه بر موارد ذکرشده به روند فیزیولوژیکی بدن نیز کمک کرده و موجب افزایش انرژی شما خواهد شد. چراکه می‌تواند با دفع سموم و متعادل کردن فشار خون، بی‌حالی را از بین برده و عملکرد بدن را بالا ببرد.

یکی دیگر از اسانس‌های افزایش انرژی همان‌طور که انتظار می‌رود دارچین می‌باشد که طبعی گرم داشته و جریان خون و در نهایت تمرکز را افزایش می‌دهد. نعناع فلفلی نیز روحیه را بالا برده و تمرکز را بهبود می‌بخشد و خستگی را به طور موثر رفع می‌کند.

رابطه عطر و سلامتی انسان

عطری که بوی خوش و آرامشبخشی داشته باشد حس خوبی در فرد ایجاد خواهد کرد. افزایش اعتماد به نفس و ایجاد ارتباط موثر با دیگر افراد از بدیهیاتی است که می‌تواند موجب افزایش تمرکز و بازدهی شود. عطر ها و ادکلن ها ارتباط مستقیم با تفکر و انرژی مثبت شخص دارد. برخی از عطرها از جمله اسطوخودوس که در رایحه درمانی بسیار استفاده می‌شود، استرس و اضطراب را کاهش داده و بسیاری از مشکلات مربوط به آن مانند اختلالات خواب را از بین خواهد برد. رایحه های گل های شرقی و مرکبات بهترین نقش را در نت های شیرین و آرامش بخش دارند، تاثیر چشمگیری در خواب و سلامت جسمی روانی انسان خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها