ترفند افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

راه های افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

هرچند نمی‌توان ماندگاری بوی عطر و ادکلن بر روی بدن و لباس را برای همیشه ثبت کرد، اما روش‌هایی وجود دارد که بتوان به افزایش دوام آن‌ها کمک نمود. البته لازم به ذکر است که ماندگاری عطر و ادکلن بر روی تن و لباس در وهله‌ی اول به کیفیت و اصالت آن رایحه وابسته است. بدیهی است که ماندگاری عطرهای اصیل و درجه یک بسیار بالاتر از رایحه‌های ارزان و بی‌کیفیت می‌باشد. افزایش ماندگاری عطر و ادکلن وابسته به اصولی است که علاوه بر مرغوبیت عطر، به نحوه‌ی استفاده‌ ی آن‌ها نیز مربوط می‌شود. خالی از لطف نیست که بدانید هر عطر دارای نت‌هایی می‌باشد که هر کدام بیانگر فاز خاصی از پراکندگی رایحه‌ و بوی آن‌هاست. نت‌های آغازی در ۱۵ دقیقه‌ی اول، میانی از دقیقه پانزدهم تا حدود دقیقه ۴۰ و ۵۰ بعد از مصرف عطر و نت های پایانی از ۴۵ دقیقه پس از مصرف تا ۲۴ ساعت بعد فضای اطراف شما را پر خواهند کرد. حال در این مقاله قصد داریم ترفندهای افزایش ماندگاری نت‌های پایانی هر عطر و ادکلن را بررسی کنیم. بهترین و ماندگارترین اسپری های خوشبوکننده را از فروشگاه آرورایحه تهیه کنید.

راه های بیشتر کردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن روی بدن

اولین و سریع‌ترین راهی که برای رسیدن به کیفیت و ماندگاری بالای عطرها به ذهن می‌رسد تهیه‌ی عطرهای گران قیمت از گران‌ترین و مشهورترین برندهای روز دنیا است که شما را به این مهم برساند. اما حقیقت این است که راه‌های دیگری نیز برای بیشتر کردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن وجود دارد که ترفندهای مفید و به واقع تست شده هستند. برای خوشبوکردن محیط و در نتیجه هرآنچه در آن محیط وجود دارد میتوانید با خرید دستگاه خوشبوکننده هوا به این مقصود دست پیدا کنید.

راه های افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

اسپری کردن عطر و ادکلن مستقیما بر روی پوست

بهترین و موثرترین راه استفاده از عطر به طرزی که ماندگاری بالایی داشته باشد، اسپری کردن عطر بر روی پوست تمیز و بدون آلودگی است. بهترین زمان برای اسپری کردن عطر و ادکلن بر روی پوست، بعد از دوش و حمام است که بدن مرطوب بوده و پوست عطر را برای مدت طولانی تری حفظ کرده و در آن محفوظ می ماند. استفاده از یک عطر بر روی پوست تمیز به آن اجازه می دهد تا رایحه را بپذیرد و عطر را بسیار بهتر جذب کند. یکی از باورهای غلط درمورد بالابردن ماندگاری عطر، مالیدن آن بر روی پوست دست است. مالیدن عطر به ذرات عطر آسیب می زند و منجر به عملکرد بد و پخش نشدن مناسب عطر می شود. بنابراین تنها عطر را اسپرس کرده و به هیچ وجه لمسش نکنید.

اسپرس عطر بر روی نبض

نقاط نبضی بهترین موقعیت‌ها برای اسپری عطر و ادکلن به شمار می‌روند. یکی از اصولی‌ترین ترفند افزایش ماندگاری عطر و ادکلن ، استفاده از آن‌ها بر پشت گوش‌ها، فرورفتگی استخوان ترقوه، پشت گردن، مچ دست پایین کف دست و پشت زانو می‌باشد.

ترفند افزایش ماندگاری عطر و ادکلن با اسپری مو

موها بهترین مکان‌ها برای حفظ و نگهداری ملکول‌های عطر هستند. بهتر است کمی روی شانه و یا سرتان اسپرس کرده و با شانه به نرمی موهایتان را برس بکشید. میتوان به طور دقیق و قطعی گفت ماندگاری عطر و ادکلن بر روی مو خیلی بیشتر از پوست بدن است. البته ناگفته نماند بهتر است عطر مو را بعد از استحمام بر روی موهای خود اسپرس کنید چراکه روغن طبیعی مو به ذرات عطر آسیب می‌رساند و ماندگاری آن را از بین میبرد.

عطر مناسب هر فصل

برخی از عطرها در زمستان ماندگاری بیشتری داشته و برخی دیگر در تابستان. حقیقتا عطرهای زمستان و تابستانی با توجه به دسته‌ای که درونشان قرار دارند طبقه بندی شده اند. اگر عطر شما تازه، مطبوع، میوه ای، مرکباتی یا مشابه است، استفاده از آن در روزهای گرمتر، تابستان یا بهار عالی است. عطرهای زمستانی در دماهای بالاتر، چسبناک و گرم میشوند، که بهتر است جایگزینشان کنید. رایحه‌های چوبی‌تر، دودی‌تر و گرم‌ برای روزهای سردتر پاییز و زمستان بهتر هستند، زیرا نت‌هایی که در آن ها استفاده می‌شوند در دماهای پایین‌تر به خوبی باز شده و همچنین این رایحه ها یک حس گرما در روزهای سرد به شما خواهند داد.

نکات نگهداری عطر و ادکلن

رعایت نکات نگهداری از شیشه عطر و ادکلن، دما و رطوبت مکانی که در آن از ادکلنتان نگهداری میکنید تاثیر بسیار زیادی بر ماندگاری آن خواهد داشت. برخی از این نکات را در ادامه شرح خواهیم داد:

عدم استفاده از عطر بر نقاطی که عرق میکند

برخی از افراد به منظور پنهان کردن بوی عرق خود از انواع رایحه‌ها کمک می‌گیرند. اما باید توجه داشته باشند که کنش و واکنش میان عطر و غدد عرق باعث خارش و سوزش پوست خواهد شد. بنابراین استفاده از عطر در زیربغل ممکن است انواع حساسیت های پوستی، اگزما و التهابات را به همراه داشته باشد. باید دقت داشت که نباید از عطر بعنوان دئودورانت و ضد تعریق استفاده کرد.

نگهداری شیشه عطر در مکانی تاریک

تغییرات و نوسانات هوا و دما میتواند ماندگاری عطر و ادکلن را بالا ببرد. توجه داشته باشید که بهتر است ادکلن را در مکانی خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید تا دوام و بوی خاص خود را به خوبی حفظ کند. قرار دادن عطر در معرض هوا باعث ترکیب شدن ترکیبات شیمیایی و از بین رفتن خواص عطر خواهد شد. تکان دادن شیشه عطر و ادکلن باعث قرار گرفتن عطر در معرض هوا خواهد شد.

عطرهای غلیظ

هر چقدر غلظت عطر بالاتر باشد شدت و ماندگاری آن نیز بالاتر خواهد رفت. چرا که در عطرهای غلیظ مقدار اسانس روغنی بیشتر بوده و الکل کمتری نیز وجود دارد که میتواند ماندگاری عطر را به طرز چشمگیری بالا ببرد. عطرها بر اساس میزان غلظت به دسته‌های پرفیوم، ادوپرفیوم، ادو تویلت، ادکلن و اسپری خوشبوکننده تقسیم می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها