انواع دستگاه های خوشبو کننده هوا مناسب پخش رایحه

انواع خوشبو کننده عطر افشان

کار اسانس ها فقط خوشبوسازی محیط نیست، آن ها مزایای زیادی را به همراه دارند. استفاده از دستگاه های خوشبوکننده هوا احتمالا ساده ترین راه برای انتشار این اسانس ها در هواست تا سلامت خانواده بیشتر شود، انرژی افزایش یابد و خواب افراد خانواده با کیفیت تر شود. دستگاه خوشبو کننده هوا با ابعاد مناسب و ظاهری جذاب، گزینه طبیعی و بی خطری در مقایسه با اسپری های خوشبوکننده است. عطر افشان می تواند فضای اتاق را خوشبو کند تا تازگی در فضای خانه احساس شود. دستگاه های خوشبو کننده هوا انواع مختلفی دارند که هریک کارکرد متفاوت و نحوه شارژ اسانس مختلفی دارند. بنابراین باید آن ها را شناخت تا دستگاه مناسبی را تهیه و استفاده نمود. در ادامه به برخی از انواع دستگاه پخش کننده رایحه در محیط معرفی می گردند.

انواع دستگاه های خوشبو کننده هوا و مزایای هریک

در ادامه انواع مختلف دستگاه های خوشبو کننده و تکنولوژی هریک از آن ها در انتشار اسانس خوشبو کننده بیان می شود. شاید ظاهر دستگاه های خوشبو کننده مشابه یکدیگر باشد اما در واقع روش های هریک در در انتشار بو متفاوت می باشد. در ادامه هریک از این مدل ها شرح داده شده اند و مزایا و معایب آن ها بیان شده است.

[irp posts=”5198″ name=”آشنایی با انواع دستگاه خوشبوکننده هوا”]

دستگاه های خوشبو کننده حرارتی

خوشبوکننده هوا مدل حرارتی با بکارگیری حرارت روی اسانس و تبخیر آن فضا را خوشبو می کند، مقرون به صرفه هستند و رایحه ای قوی را در هوا منتشر می کنند. اما زمانی که سخن از رایحه درمانی به میان بیاید چندان قدرتمند نیستند چرا که محتوای مواد شیمیایی در معرض حرارت تغییر می کنند و خواص درمانی خود را از دست می دهند. این نوع خوشبو کننده ها از سوی کارشناسان و طرفداران خوشبو کننده هوا توصیه نمی شوند. خوشبو از جمله خوشبوکننده های حرارتی می توان به شمع های رایحه پخش کن، دستگاه بخور عطری، و لامپ های حلقه ای اشاره نمود.

دستگاه های خوشبو کننده حرارتی
انواع خوشبو کننده هوا

خوشبو کننده فراصوت

این دستگاهها با استفاده از آب و ارتعاشات فراصوت مولکول های اسانس خوشبوکننده را به شکل مه وارد هوا می کند که استنشاق آن بی خطر و موثر است. دستگاه خوشبوکننده هوا مدل فراصوت علاوه بر مرطوب سازی هوا، فواید دیگری نیز دارند. اما، چون دستگاه در محلول از آب استفاده می کند، ممکن است غلظت اسانس خوشبو کننده چندان قوی و فراگیر نباشد. بعلاوه در این دستگاه نمی توان از اسانس های روغنی و الکلی، روغن مرکبات و سایر صمغ ها استفاده نمود.

خوشبو کننده فراصوت
خوشبو کننده فراصوتی

خوشبوکننده بخوری

خوشبوکننده های بخوری اسانس خوشبو کننده را در مجاورت هوا قرار می دهند که باعث تبخیر و انتشار طبیعی آن خواهد شد. سازو کار این دستگاه به این ترتیب است که قطره ای از روغن را روی شیئی مانند دستمال کاغذی، پنبه یا هر جنس متخلخل دیگری میریزد و با تبخیر مولکول ها از روی سطح، اسانس در هوا منتشر می شود. این دستگاه جایگزین بسیار مناسبی برای خوشبوکننده های شیمیایی مورد استفاده در اتاق های کوچک است. تفاوت این دستگاه ها نسبت به مدل های قبلی این است که می تواند محیط وسیعتری را تحت پوشش قرار دهد. به عنوان مثالی از خوشبو کننده بخوری می توان به چوب خوشبوکننده هوا اشاره نمود.

خوشبوکننده بخوری
انواع خوشبوکننده های هوا

خوشبو کننده عطر افشان

این نوع دستگاه های خوشبو کننده هوا با استفاده از سیستم Aatomizer کار می کنند که باعث می شود ذرات ریز اسانس، نافذ و معلق در هوا ایجاد شوند. این دستگاه معمولا موثرترین دستگاه در رایحه درمانی است چرا که غلظت مناسبی از اسانس خوشبوکننده را در هوا پراکنده می کند. تنها ایراد وارد بر این دستگاه ها شاید این باشد که به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن ها کمی گران تر از سایر مدل ها باشند. که البته در صورتی که بخواهیم از دستگاه با کیفیت و موثر استفاده کنیم، پرداخت چنین هزینه ها معقول باشد. یکی دیگر از مزایای این نوع دستگاه خوشبو کننده پوششدهی و موثر فضاهای وسیع است. به همین دلیل در دستگاه های بزرگی که برای محیط های وسیع مورد استفاده قرار می گیرند از این تکنولوژی استفاده می شود.

[irp posts=”6226″ name=”بهترین دستگاه عطرافشان کنترلی چه ویژگی هایی دارد؟”]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها