۱۱ مزیت استفاده از دستگاه عطر افشان در خانه

مزایای استفاده از بهترین اسانس دستگاه عطر افشان در منزل

امروزه استفاده از دستگاه های عطر افشان یا خوشبو کننده هوا بسیار رواج یافته است. انواع مختلفی از این دستگاه ها وجود دارد که هریک دارای مزایا و معایبی هستند. اما نکته مهم و قابل توجه در استفاده از خوشبو کننده ها استفاده از رایحه یا اسانس مناسب است. هریک از رایحه ها مناسب با یک محیط هستند و به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. رایحه هایی برای ایجاد آرامش و یا استفاده در آروماتراپی و حتی در منزل، رایحه هایی برای ایجاد نشاط و شادابی در مجتمع های ورزشی و تفریحی، برای برند سازی نیز از رایحه های خاص که می تواند از رایحه های گل ها یا ادکلنی باشد، استفاده می شود. در این مقاله مزایای گسترده استفاده از اسانس های مختلف همراه با دستگاه عطر افشان را بیان می کنیم.

مزایای استفاده از دستگاه عطر افشان در منزل

یکی از کارایی های دستگاه خوشبو کننده هوا استفاده در منزل است. هر چند فهرست فواید و کارایی های خوشبو کننده ها بسیار زیاد است اما در اینجا تنها به یازده مورد اشاره خواهد شد. می تواند برخی از این موارد را طبق شرایط به محیط های دیگر مانند محل کار نیز تعمیم داد.

۱. خواب بهتر

اسانس رایحه لوندر

اسانسها خواص آرامش بخشی دارند که می توانند خوابی آرام و بی وقفه را به ارمغان بیاورند. مه حاصل از افشانه می تواند تاثیر ماندگاری بسازد که خواب شبانه آرام را القا می کنند. ترنج سرشار از لینالول و استات لینالیل است، ترکیباتی که خواص آرامش بخشی آنها اثبات شده. رایحه هایی که برای خواب بهتر در منزل پیشنهاد می گردد، ترنج، بابونه،‌ اسطوخودوس ، ماندارین ( نوعی نارنگی)، رایحه چوب صندل ، سنبل هلندی، مرزنجوش می باشند. که اسانس های اسطوخدوس، مرکبات و چوب صندل در سایت آرورایحه موجود می باشند و مناسب استفاده در دستگاه عطر افشان نیز هستند.

۲. رفع استرس

اسانس خوشبو کننده هواهمانطور که خوشبو کننده ها حال افراد را بهتر می کنند، بسیاری از افراد نیز آنها را به منظور آرامش بخشی به بدن و ذهن استفاده می کنند. دستگاه عطر افشان تاثیر آرام بخش در فضا ایجاد می کند که برای زمانی که عصبی یا مضطرب هستید بسیار مناسب است. بعلاوه این رایحه ها فضای مثبتی ایجاد می کنند و روحیه را بالا میبرند. اسانس هایی که برای رفع استرس پیشنهاد می شوند: ترنج، بابونه، کندر، اسطوخودوس، گل رز می باشند. اسانس های گل ها مانند شکوفه گیلاس، ارکیده و اسطوخدوس که در سایت آرورایحه موجود هستند در این دسته قرار می گیرند.

۳. تقویت سیستم ایمنی

اسانس نعنا دستگاه عطر افشانبسیاری از اسانسها خواص ضد باکتریایی یا ضد ویروسی دارند که همگی به محض استنشاق، از دستگاه ایمنی محافظت می کنند. با انتشار اسانس خوشبو کننده هوا ، جرم های معلق در هوا پیش از آنکه شما را بیمار کنند نابود می شوند. با استفاده از همین دستگاه می توان سرماخوردگی و آنفولانزا را از خود دور نگه داشت. رایحه خوشبوکننده هوا مناسب برای تقویت سیستم ایمنی: اورگانو، لیمو، درخت چای، نعنا، میخک، کافور می باشند که در میان این اسانس های خوشبو کننده هوا چای سفید، چای سبز و نعنا از رایحه های موجود در آرورایحه هستند.

۴. مهار اشتها

اسانس دستگاه عطر افشان پرتقالاسانس های خوشبو کننده هوا می توانند اشتها را مهار کنند. استنشاق برخی اسانس ها می تواند با القا احساس سیری به کاهش وزن کمک کند. برخی اسانس ها نیز می توانند به سم زدایی بدن و کنترل استرس که از عوامل پرخوری هستند کمک کنند. رایحه های پیشنهادی برای کاهش اشتها: گریپ فروت، اسطوخودوس، پرتقال، نعناع هندی، ایلنگ می باشند. از رایحه های موجود در آرورایحه برای کاهش اشتها می توان به اسطوخودوس ، پرتقال و مرکبات و نعنا اشاره نمود.

۵. دفع حشرات

اسانس خوشبو کننده هوادستگاه عطر افشان می تواند در دفع بی خطر حشرات موثر واقع شود چرا که رایحه موجود در بسیاری از اسانس ها از بین برنده حشرات است. آزمایشات نشان داده اند که ترکیب اسانس های میخک و علف لیمو می تواند بطور صد در صدی پشه Aedes aegypti حامل زیکا را از بین ببرد. اسانس های پیشنهادی برای دفع حشرات: دارچین، میخک، شمعدانی، اسطوخودوس، علف لیمو،‌ نعنا، رزماری می باشند. اسانس های خوشبو کننده اسطوخدوس و نعنا از جمله اسانس های موجود در آرورایحه هستند.

۶. ایجاد محیط سالم

استفاده از اسانس های خوشبو کننده هوا خاصیت ضد ویرویسی و ضد باکتریایی دارد که باعث از بین بردن کامل باکتریهای معلق در فضای خانه خواهد شد. برخی خوشبو کننده ها نیز نقش مرطوب کنندگی هوا را نیز بعهده دارند که مسیرهای تنفسی را مرطوب و سلامت و در مقابل میکروب آسیب ناپذیر می کنند. اسانسهای پیشنهادی برای تنفس بهتر: دارچین، لیمو، اورگانو، درخت چای می باشند که اسانس های لیمو، چای سفید و چای سبز در آرورایحه موجود هستند.

۷. تازگی هوای محیط

خوشبو کننده های هوا علاوه بر ایجاد محیطی سالم، با انتشار اسانس های نعنایی حس و حال تازگی را در خانه ایجاد می کنند. برخی اسانس های خوشبو کننده هوا با ایجاد احساس هوای تازه موجب حس شادی و نشاط به افراد می گردند. اسانسهای پیشنهادی برای ایجاد احساس نشاط مانند اوکالیپتوس، نعنا، نعنا کوهی، گالتریا ( وینگرین) می باشند. اوکالیپتوس و نعنا از جمله اسانس های خوشبوکننده هوا در آرورایحه هستند.

۸. بهبود سلامت دستگاه تنفسی

تاثیر بهبود بخش استنشاق بر دستگاه تنفسی اثبات شده است. اسانس ها مسیر را باز می کنند و ریه را از باکتری پاک می کنند. اسانس ها با کاهش التهاب و گرفتگی مجاری تنفسی مسدود شده ، با مشکلات تنفسی مقابله می کنند. اسانسهای پیشنهادی برای سلامت دستگاه تنفسی اوکالیپتوس، اسطوخودوس، لیمو، پالو سانتو، درخت چای می باشند که از جمله اسانس های ارائه شده توسط آرورایحه می باشند.

۹. افزایش انرژی

رایحه های خوشبو کننده در دستگاه عطر افشان به شما کمک می کنند با طراوت، با انرژی و فعال باشید. اسانس های خوشبو کننده خستگی را کاهش می دهند و سطح انرژی را افزایش می دهند. یکی از پژوهش های منتشر شده در مجله روانشناسی ورزش و نرمش عنوان داشته که روغن نعنا می تواند عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد. ورزشکاران بعد از استشمام این رایحه توانستند سریعتر بدوند و شنای بیشتری انجام دهند. اسانس های پیشنهادی برای افزایش انرژی و قابل استفاده در محیط های ورزشی دارچین، گریپ فروت، لیمو، پرتقال می باشند که رایحه پرتقال ، لیمو و مرکبات در آرورایحه موجود هستند که قابل استفاده در دستگاه عطر افشان نیز می باشند.

۱۰. افزایش ادراک

استفاده از برخی اسانس ها به طرز چشمگیری بر بهبود حافظه، عملکردهای ذهنی و تمرکز تاثیر گذار است. بسیاری از اسانس ها خاصیت تسکین دهندگی دارند که اضطراب را کم کرده و به تمرکز کمک می کند. اسانس های زیادی نیز وجود دارند که در متعال سازی هورمونهای بدن موثرند. همه این ها به رفع موانع ادراکی کمک خواهند کرد. رایحه های ریحان، علف لیمو، رزماری، نعنا، نارنگی از جمله رایحه های تاثیر گذار بر ذهن و تمرکز می باشند.

۱۱. تسکین درد

هر چند استعمال مستقیم روغن ها روی پوست بدن موثرترین شیوه برای کاهش درد باشد اما استفاده از دستگاه عطر افشان نیز تاثیر به سزایی در کاهش درد دارند. با استشمام رایحه، آنها وارد جریان خون می شوند و از داخل بدن سردرد، دردهای ماهیچه ای یا مفصلی را تسکین می بخشند. اسانس های پیشنهادی برای تسکین درد ترنج، مریم گلی، بابونه، اوکالیپتوس، زنجبیل، اسطوخودوس می باشند که اکالیپتوس و اسطوخدوس از جمله رایحه های خوشبوکننده موجود در آرورایحه می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها