بوی خوش رایحه در مدارس و دانشگاه ها

بوی خوش رایحه و اسانس خوشبوکننده در مدارس و دانشگاه ها

وقتی سخن از خلق و خوی و رفتار به میان می­ آید، رایحه درمانی یا آروماتراپی و کاربرد رایحه ها میتواند ابزار قدرتمندی باشد. رایحه های مختلف باعث افزایش بهره وری، بهبود عملکرد ذهنی، و افزایش تمرکز در محیط های آموزشی میشوند. هر چند این اولین چیزی نیست که به ذهن یک معلم یا مسئولین مدرسه یا دانشگاه با بک موسسه آموزشی میرسد اما رایحه ها به طرز کاملا نامحسوسی به کنترل کلاس کمک میکنند. چه انتشار رایحه با استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا اتوماتیک باشد چه نگهداری از گیاهان طبیعی روی طاقچه کنار پنجره کلاس، عطر های خاص تاثیری مفید به جا خواهند گذاشت.

کاربرد رایحه که کارایی دانش آموزان را در محیط آموزشی افزایش میدهد.

در اینجا به بررسی کاربرد چند رایحه موثر بر تشویق بهره وری و آرام کردن رفتار در محیط آموزشی کمک میکند میپردازیم.

کاربرد رایحه اسطوخودوس در محیط آموزشی

رایحه اسطوخدوس

خاصیت آرامش بخشی اسطوخودوس که زبانزد همگان است گاهی همان چیزی است که در کلاس درس به کار می­آید. این گیاه در درمان اختلالات مربوط به اضطراب به کار میرود و دیده شده که موجب آرامش سیستم عصبی میشود. این گیاه برای بهبود خلق و خوی و تعدیل حالات احساسی کارکنان استفاده میشود. قطعا استفاده این اسانس در محیط های آموزشی که در ساعات طولانی نیاز به آرامش و تمرکز دارند مناسب است چرا که اسانس اسطوخودوس واکنش دهی را آرام کرده و عملکرد حافظه را افزایش میدهد. این رایحه برای آرام کردن بچه ها بعد از زنگ تفریح یا قبل از اینکه والدین به دنبالشان بیایند بسیار مناسب است.

بکار گیری اسانس لیمو

اسانس لیموتحقیقات نشان داده ­اند که عطر لیمو ضربان قلب را بالا برده و عملکرد جسمی و ذهنی را بهبود می بخشد. کاربرد این اسانس در کلاس و محیط آموزشی برای زمانی که دانش­آموزان به انرژی و تمرکز نیاز دارند مناسب است. اگر تصمیم دارید پروژه خلاقانه را آغاز کنید یا آزمونی پیش رو دارید، استفاده اندکی رایحه لیمو در دستگاه خوشبو کننده هوا اتوماتیک به طرز معجزه آسایی به افزایش تمرکز دانش آموزان کمک خواهد کرد.

کاربرد رایحه پرتقال در محیط آموزشی

اسانس پرتقالرایحه هیجان انگیز پرتقال را به راحتی میتوان تشخیص داد. کاربرد این رایحه در طول دوران برای بهبود خلق و خوی افراد و تسکین بخشی مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات نشان داده رایحه پرتقال در تسکین اضطراب موثر است. این یافته­ ها حاکی از آن هستند که کاربرد رایحه پرتقال برای کاهش اضطراب و نگرانی و آرامش دهی به دانش آموزان مضطرب در فضای آموزشی مفید است. کاربرد این رایحه برای مشاورین مدارس بسیار مناسب است.

استفاده از رایحه نعنا در کلاس درس

اسانس نعناطبق یافته ها و مطالعات مختلف، اسانس نعنا در بهبود حافظه و افزایش هوشیاری بسیار موثر است. برخی مطالعات نشان داده که نعنا به افزایش هوشیاری افرادی که به مدت طولانی در حال انجام کار هایی بوده اند که نیازمند دقت و توجه است کمک شایانی نموده است. کاربرد دستگاه خوشبوکننده هوا و رایحه نعنا در محیط آموزشی میتواند به میزان زیادی در افزایش هوشیاری و تمرکز دانش آموزان کمک نماید.

رایحه مرکبات

اسانس مرکباتمرکبات از جمله گریپ فروت، نارنگی، یا نارنج خاصیت تقویت کنندگی دارند. به همین ترتیب کاربرد عصاره و رایحه این مرکبات میتواند با خستگی و افسردیگ دانش آموزان در محیط های آموزشی کمک کند. مطالعات نشان داده مرکبات بر فیزیولوژی، خلق و خو و رفتار در افراد تاثیر میگذارند. کاهش اضطراب و بهبود خلق و خو در موارد زیادی به چشم خورده است که همگی تصدیقی بر کاربرد و خاصیت رایحه درمانی با مرکبات در محیط های آموزشی است. رایحه مرکبات انتخابی فوق العاده برای رفع رخوت در روزهای زمستانی است. در هر زمان که کلاس به تجدید قوا نیاز دارد، استفاده از این اسانس نتیجه خوبی در کلاس درس به همراه خواهد داشت.

کاربرد و افزودن رایحه به کلاس درس و محیط آموزشی

برای انتخاب بهترین رایحه برای کلاس تان باید به چند نکته توجه کنید. بعنوان مثال، اندازه کلاس، تعداد دانش آموزان و قوانین خاص کلاس باید در نظر گرفته شوند. استفاده از تجهیزات مناسب برای خوشبو کردن کلاس درس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربرد دستگاه خوشبو کننده هوا برای ایجاد رایحه مناسب در محیط های درسی میتواند تاثیر گذاری بالایی در روحیه، انرژی و تمرکز دانش آموزان داشته باشد.

استفاده از دستگاه خوشبوکننده هوا برای پخش رایحه در محیط

بسیاری از افراد برای پراکندن اسانس از دستگاه های خوشبو کننده­ هوا استفاده می کنند. به این منظور، کافیست یک دستگاه رایحه افشان جهت خوشبو کردن هوا تهیه کنید و اسانس مورد نظر را داخل آن بریزید. این راه بهترین راه برای پخش بهینه اسانس در فضا و ماندگاری طولانی مدت رایحه تا چند ساعت و حتی چند روز است. در دستگاه های خوشبو کننده هوا از اسانس های پایه الکل استفاده میشود، این دستگاه با میزان مصرف پایین اسانس، هزینه های خوشبوکنندگی هوای محیط را کاهش داده و کاربرد آن کیفیت بالایی در پخش رایحه در محیط های آموزشی و کلاس های درس خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها