تفاوت دستگاه رطوبت ساز و دستگاه خوشبوکننده هوا

تفاوت دستگاه رطوبت ساز و خوشبو کننده

بسیاری از افراد کماکان در انتخاب دستگاه خوشبو کننده هوا و رطوبت ساز به صورت سردرگم عمل می کنند. بررسی شباهت ها و تفاوت های دستگاه بخور و دستگاه خوشبو کننده می‌ تواند کاربرد هر کدام را نشان دهد و می توانید متناسب با نیاز خود از دستگاه بخور سرد و گرم استفاده کنید. علاوه بر این امروزه انواع دستگاه خوشبو کننده هوا، کاربرد مناسبی در مکان های گوناگون دارند. در ادامه این مطلب به خوبی با دستگاه رطوبت ساز و همچنین خوشبو کننده هوا آشنا خواهید شد.

دستگاه خوشبو کننده هوا چیست؟

وجود هوای نامطبوع در مکان های سربسته می‌ تواند موجب آزردگی افراد شود. به همین منظور از روش‌ های مختلف برای عطرافشانی انواع رایحه استفاده می‌ شود. یکی از روش‌ های موجود استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوای منزل است. دستگاه خوشبو کننده هوا به صورت کاملاً سیستماتیک موجب پخش شدن رایحه مطبوع و متناسب با سلیقه دلخواه در هوا می‌ شود. این دستگاه معمولاً در مکان های پر تردد کاربرد فراوان دارد. می توانید از بین دستگاه های عطر افشان و خوشبو کننده هوا، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

دستگاه خوشبو کننده هوا چیست؟

امروزه دستگاه های خوشبو کننده هوا به منظور کاربرد در مکان های مختلف و در سطح وسیعی از ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند که دستگاه‌های عطر افشانی مانند افشان های بخوری و گرمایی و مافوق صوت از انواع دستگاه های در دسترس محسوب می شوند.

مزایای استفاده از دستگاه خوشبو کننده

پخش رایحه مناسب و اسانس دستگاه خوشبو کننده هوا روغن متنوع در فضا می تواند بسیار دلنشین باشد. امروزه به منظور از بین بردن انواع بوهای نامطبوع در فضا از دستگاه های خوشبو کننده استفاده می شود. از مزایای دستگاه خوشبو کننده علاوه بر عطر افشانی رایحه مناسب و معطر سازی هوا می توان به عمل رایحه درمانی نیز اشاره کرد. رایحه درمانی به عنوان یکی از شاخه های پزشکی کاربرد فراوانی در زمینه اعصاب و روان دارد. بررسی پزشکان نشان می‌ دهد که افرادی که در هوای معطر فعالیت می کنند آرامش بیشتری نسبت به کار کردن در هوا با بوی نامطبوع خواهند داشت.

اسانسی که افراد به هنگام تنفس جذب خواهند کرد می‌ تواند در آرام بخشی آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. از دیگر کاربرد های دستگاه خوشبو کننده می‌ توان به کاهش قارچ های موجود در اتاق و همچنین باکتری‌ ها اشاره کرد. این عمل موجب می شود که بهترین نحو از ابتلا به بیماری ها پیشگیری کرد. دقت داشته باشید که به منظور بهره مناسب از کیفیت دستگاه‌ ها باید اسانس با رایحه و کیفیت بالا استفاده کنید.

دستگاه رطوبت ساز چیست؟

به احتمال فراوان تا کنون با دستگاه بخور مواجه شده اید. استفاده از بخور سرد و گرم در مناطق مختلف می تواند کاربردی باشد. امروزه در بین افراد و در اقلیم های مختلف که دارای آب و هوای خشک یا آب و هوای سرد هستند، استفاده از دستگاه رطوبت ساز کاربرد فراوان دارد. برای مصارف خانگی می توانید با استفاده از دستگاه رطوبت ساز به سطح خاصی از رطوبت برسید. دستگاه های مرطوب کننده را می توان در انواع مختلفی مانند تبخیری، محرک، مافوق صوت و مه گرم تقسیم‌ بندی نمود.

دستگاه بخور جهت استفاده به گونه های بخور سرد و گرم، طراحی و تولید می شود. فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان برای پوست ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به همین جهت ایجاد لایه مفید بر روی پوست می تواند به بهترین نحو به حفظ کیفیت پوست کمک کند.

دستگاه رطوبت ساز چیست؟

در ابتدا برای خرید دستگاه رطوبت ساز باید نیاز خود را مشخص کنید. دستگاه بخور سرد می تواند جهت خنک کردن فضا، مرطوب نگه داشتن محیط و کنترل گرد و غبار نقش بسزایی داشته باشد. این شرایط موجب می شود که در این فضا علاوه بر داشتن پوستی نرم، با کاهش علائم سرماخوردگی، تنفس راحت تر و همچنین کاهش ناراحتی‌ هایی مانند آسم و آلرژی کاربرد مناسبی داشته باشد.

در عین حال دستگاه بخور گرم به وسیله یک المنت آب را به بخار تبدیل کرده و در فضا منتشر می‌ کند. این دستگاه معمولاً در هوای سرد فصل زمستان کاربرد فراوان دارد.

مزایای استفاده از دستگاه رطوبت ساز

همانگونه که بیان شد با توجه به انتخاب دستگاه بخور می توان از مزایای آن استفاده نمود. دستگاه بخور گرم به عنوان یک دستگاه رطوبت ساز در فصل زمستان، به خوبی از گرفتگی بینی و عفونت های مجاری تنفسی جلوگیری می کند. علاوه بر این با کاهش شدت و درد سرفه های خشک به بیماران کمک می‌ کند تا بهبود یابند و شرایط مناسبی داشته باشند. افرادی که از بیماری سینوزیت رنج می برند می توانند از دستگاه بخور گرم استفاده نمایند. از مزایای دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد نیز علاوه بر مواردی که بیان شد، می توان به نکاتی از قبیل کاهش استرس و همچنین طراوت و شادابی اشاره کرد.

دستگاه های رطوبت ساز با داشتن سیستم مدرن هنگامی که با اتمام آب مواجه شوند به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. علاوه بر این می توانید متناسب با دکوراسیون ساختمان یا فضای خانه خود از سیستم نورافشانی مناسب استفاده نمایید. این دستگاه با داشتن درجات متفاوت در سرعت کار، گزینه ای مناسب جهت استفاده خواهند بود.

اسانس دستگاه بخور سرد

توجه به این نکته ضروری است که افزودن اسانس به دستگاه بخور سرد توصیه نمی شود. اسانس دستگاه بخور سرد را هرگز نباید با آب دستگاه بخور مخلوط کنید. از این اسانس فقط می توان در دستگاه های بخور سردی که دارای محفظه جداگانه ای برای اسانس خود هستند، استفاده کرد. چرا که محفظه اسانس در مسیر بخار دستگاه قرار می گیرد و نیازی به افزودن آب در این نوع دستگاه بخور سرد وجود ندارد.

تفاوت دستگاه های خوشبو کننده

همانگونه که می دانید انواع دستگاه خوشبو کننده امروزه مورد طراحی و تولید قرار می‌ گیرند. تفاوت‌ هایی که در ساخت هرکدام وجود دارد می‌ تواند با توجه به شرایط مورد نیاز، دستگاه مورد نظر را جهت خرید انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها