درمان اعصاب ضعیف با عطر

درمان اعصاب ضعیف با عطر

همان‌طور که می‌دانید ریشه‌ی اکثر بیماری‌های جسمی و روانی در ضعف اعصاب و روان انسان دارد. بطور کلی مغز و رشته‌های عصبی متصل به آن که به نقطه‌به نقطه‌ی بدن متصل می‌شود، می‌تواند بر صحت و سلامت تاثیر مستقیم داشته باشد. بنابراین تسکین اعصاب و برقراری آرامش موثرترین و ساده‌ترین تدبیری است که برای درمان انواع بیماری‌ها پیشنهاد و توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به روش‌های درمان اعصاب ضعیف با عطر و رایحه بپردازیم و این روش را به عنوان اثربخش ترین مورد به شما معرفی کنیم. انواع عطر و رایحه ها و اسانس های مورد نیاز برای رفع بیماری های جسمی و روحی را می‌توانید از سایت معتبر آرورایحه تهیه کنید.

تاثیر ضعف اعصاب بر سلامت

هر نوع ضعف و کمبودی در اعصاب، نوعی افسردگی تلقی می‌شود که بر اثر عوامل تحریک‌کننده از جمله استرس و اضطراب بوجود می‌آید. ضعف اعصاب عموما به دو صورت خودش را بروز می‌دهد. در حالت اول خستگی مفرط و احساس کسالت دائمی مانند عدم تمرکز و ایراد در هرگونه تفکر و تعقل همگی از این حالت ناشی می‌شوند.

در حالت دوم انواع بیماری‌های جسمی و فرسودگی بدنی حتی با وجود کار و فعالیت کم بروز پیدا می‌کنند که با درد و ناراحتی عضلانی همراه است. در چنین شرایطی سردردهای تنشی، سرگیجه و احساس بی ‌ثباتی بوجود می آید. خواب معمولا مختل می ‌شود ولی ممکن است پُرخوابی نیز دیده شود.

درمان اعصاب ضعیف با عطر

تاثیر عطر بر روان افراد

موضوع حائزاهمیت این است که بطور کلی هر آنچه بر روی یکی از انواع حس‌های پنجگانه تاثیر داشته باشد، می‌تواند مستقیما بر اعصاب و روان نیز تاثیر بگذارد و حالات مختلف درونی را ایجاد کند. عطر نیز با توجه به اینکه بر بویایی تاثیر می‌گذارد، می‌تواند خلق و خوی انسان را تغییر دهد. سیستم پردازش بو، سیستمی یادآور خاطرات است. به همین دلیل در بسیاری نقاط دنیا از عطرو رایحه بعنوان درمانگر بیماری های روحی و روانی کمک می‌گیرند.

در واقع قشر بویایی در قسمتی از مغز قرار دارد که ورودی‌های حسی را پردازش می‌کند و بر کنترل خلق و خوی فرد تاثیر می‌گذارد. البته می توان عطر را از طریق پوست و دستگاه گوارش رساند و وارد سیستم جریان خون کرد و تاثیر مثبت یا منفی چشمگیر آن را نیز بررسی نمود.

اثرگذارترین عطر بر اعصاب

گیاهان معطر و حتی برخی خوراکی‌ها دارای ترکیباتی هستند که ممکن است تاثیرات مثبت یا منفی بر روان و خلق و خوی انسان ایجاد کند. بنابراین شناخت خواص گیاهان و طریقه‌ی صحیح استفاده از آن ها می‌تواند ریشه ی بسیاری از بیماری ها را برکند. در ادامه به خاصیت برخی از اصلی ترین این گیاهان و خوراکی ها می پردازیم.

تاثیر عطر دارچین

دارچین، گیاهی که در اشکال مختلف در نوشیدنی ها و خوراکی ها استفاده می‌شود عطر و بویی از خود ساطع می‌کند که می‌تواند اثرات بسیاری مثبت و بهبودبخشی از جمله افزایش تمرکز، افزایش قدرت تفکر و حافظه، بهبود عملکرد مغز و قدرت بینایی داشته باشد. اما  مهم ترین اثری که بر انسان دارد بهبود استرس و اضطراب و در نهایت تسکین اعصاب می‌باشد.

آرامش و سیب

خواص سیب بسیار است. چه از نطر جسمی چه از نظر روحی سیب از بهترین و موثرترین مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد. خوردن یا حتی استشمام کردن عطرو رایحه ی سیب می‌تواند موجب برطرف شدن سردرد های میگرنی، استرس و عصبانیت شود.

پیشگیری از ضعف اعصاب با عطر گل رز

عطر گل رز حافظه را تقویت می‌بخشد و با تسکین اعصاب و روان و برطرف کردن استرس و اضطراب سبب بهبود کیفیت خواب می‌شود. علاوه بر این‌ها استفاده مدت دار از عطرو رایحه ی گل رز احساساتی نظیر شادی، عشق و آرامش را برای انسان تداعی می‌کند.

اسطوخودوس و درمان تنش‌های عصبی

اسطوخدوس  به عنوان یک اسانس خوشبوکننده هوا ضدباکتری و نوعی آنتی بیوتیک طبیعی استفاده می‌شود و مهم ترین خاصیتش درمان بیماری های دستگاه گوارش و روماتیسم است. نشاط آور بودن، باز کننده انسداد عروقی، ضد میگرن، زکام، آسم، برونشیت، دل پیچه، درد سینه، تنگی نفس، سرفه، اگزما و… از دیگر مزیت های استفاده از این گیاه می‌باشد. اما مهم ترین و اصلی ترین خاصیت این گیاه بهبود مشکلات و عارضه های عصبی و آرامش بخشی آن می‌باشد.

از دیگر گیاهان معطری که برای تسکین و بهبود ضعف اعصاب کاربرد دارد عبارت است از:

  • وانیل
  • سدر
  • گلاب
  • چوب صندل
  • اکالیپتوس
  • شمعدانی
  • یاس
  • نعناع و…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها