فواید بکارگیری رایحه اکالیپتوس در دستگاه خوشبوکننده اتوماتیک

رایحه و اسانس اوکالیپتوس آرورایحه

گیاه اکالیپتوس یکی از گیاهان اصل بومی استرالیا می باشد، که امروزه در همه جای دنیا آن را پرورش می دهند و از خواص دارویی آن برای درمان بسیاری موارد استفاده می کنند. قدرت بهبود دهندگی این گیاه بسیار بالا است. اسانس و رایحه این گیاه از برگهای آن تهیه میگردد که تمام خواص و ویژگی های آن را در خود به همراه دارد. برای تهیه رایحه و دریافت اسانس این گیاه برگهای آن خشک، خرد و تقطیر می شوند تا اسانس آن آزاد شود. پس از استخراج اسانس و روغن از اکالیپتوس، باید قبل از استفاده به عنوان رایحه به میزان مناسب رقیق شود. در این مقاله به ۷ مزیت استفاده از اسانس و رایحه گیاه اوکالیپتوس اشاره خواهیم داشت.

فواید بکارگیری رایحه اکالیپتوس در دستگاه خوشبوکننده اتوماتیک

به کار گیری رایحه اکالیپتوس در تسکین سرفه

سالهاست که از عصاره و رایحه اکالیپتوس برای رفع سرفه استفاده می شود. امروزه حتی در برخی از داروها درمان سرفه، رایحه و اسانس اکالیپتوس را به عنوان یکی از مواد موثر آن مورد استفاده قرار می دهند. مصرف میزان کمی از اسنس این گیاه در دارو ها به همراه سایر مواد مهار کننده قدرتمندی برای درمان سرفه است.

به کار گیری رایحه اکالیپتوس در تسکین سرفهبه کارگیری رایحه اکالیپتوس در دستگاه های خوشبوکننده هوا نیز راه حل معروفی برای درمان و یا تسکین علائم سرفه، سرماخوردگی یا آنفولانزا خواهد بود. اسانس و رایحه اکالیپتوس نه تنها می تواند سرفه را تسکین دهد بلکه قادر است به شما کمک کند تا مخاط را از قفسه سینه خارج کنید. استنشاق بخار و رایحه این گیاه می تواند مخاط را نرم نموده، به طوری که هنگام سرفه به راحتی دفع شوند. در کنار مصرف دارو ها برای رفع سرفه، استفاده از خوسبوکننده های هوا با رایحه اکالیپتوس میتواند راه درمانی خانگی بهینه و کارامدی در این خصوص باشد.

دور نمودن حشرات موذی

پشه ها و سایر حشرات گزنده ناقل بیماری هایی هستند که می توانند برای سلامتی ما خطرناک باشند. برخی از اسپری ها قادرند این حشرات را دفع کنند، اما پایه آنها با مواد شیمیایی قوی ساخته شده است. استفاده از خوشبوکننده های تولید شده با اسانس طبیعی میتواند راه حل بهینه تر و مناسب تری در جهت دفع حشرات باشند. اسانس اکالیپتوس به دلیل تهیه شدن از مواد طبیعی، علاوه بر نداشتن مضرات مواد شیمیایی همزمان با دور نمودن حشرات محیط را نیز به طور کامل خوشبو خواهد نمود.

خواص ضد عفونی کنندگی رایحه اکالیپتوس

بومیان استرالیایی از برگ اکالیپتوس برای درمان زخم ها و جلوگیری از عفونت استفاده می کردند. امروزه هنوز هم عصاره رقیق شده این گیاه برای مقابله با التهاب روی پوست و بهبود عفونت ها استفاده میشود. پراکندن رایحه و اسانس گیاه اوکالیپتوس در محیط همانند استفاده از کرم یا پمادهای حاوی روغن آن تاثیرات دارویی و درمانی دارد. تنفس رایحه گیاه اکالیپتوس میتواند در ضدعفونی نمودن زخم ها و سوختگی جزئی یا جراحات دیگری که در خانه قابل درمان است بسیرا تاثیر گذار باشد.

راحت نفس بکشید

خواص ضد عفونی کنندگی رایحه اکالیپتوس

تنفس مانند آسم و سینوزیت ممکن است با پراکنده نمودن رایحه گیاه اکالیپتوس و استنشاق آن برطرف شده یا بهبود یابد. استفاده از این رایحه در محیط منازل و محیط کار باعث باز شدن مخاط و مجاری تنفسی شده، نه تنها تنفس را برایتان راحت مینماید، بلکه میتواند علائم آسم را نیز از میان ببرد.

با این حال در برخی موارد، استفاده از این رایحه برای افرادی که به گیاه اکالیپتوس حساسیت دارند، ممکن است باعث بروز حساسیت های تنفسی شده و عوارض آسم را در آنها تشدید کند. جهت به کار گیری این رایحه در دستگاه خوشبوکننده اتوماتیک هوا در محیط هایی که افرادی به عوارض و بیماری های تنفسی دچارند، بهتر است با پزشک معالج مشورت صورت گیرد.

استفاده از رایحه و اسانس اکالیپتوس در درمان عوارض پوستی

خواص ضد التهابی اکالیپتوس می تواند علائم تبخال را کاهش دهد. استفاده از روغن اوکالیپتوس بر روی یک زخم سرد ممکن است باعث کاهش درد و تسریع روند بهبودی شود. این خواص دارویی گیاه اوکالیپتوس میتواند از طریق تنفس نیز به افراد کمک نماید. به کار گیری رایحه و اسانس این گیاه در موارد اینچنینی بدون نیاز به نسخه پزشک نیز قابل استفاده می باشد.

نفس خود را تازه کنید

استفاده از رایحه و اسانس اکالیپتوس در درمان عوارض پوستی

نعنا تنها سلاح در برابر بوی بد دهان نیست. رایمحه و اسانس گیاه اکالیپتوس به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می تواند در مقابله با میکروب هایی که باعث بوی بد دهان می شوند مورد استفاده قرار گیرد. از این رو برخی از دهانشویه ها و خمیر دندان حاوی اسانس اوکالیپتوس جهت خوشبوکنندگی موثر تر مورد استفاده قرار میگیرند.

این احتمال وجود دارد که محصولات اکالیپتوس با حمله به باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند ، به جلوگیری از تجمع پلاک بر روی دندان ها و لثه ها نیز کمک کنند. استفاده از این رایحه در محیط های اداری، تجاری و خانگی میتواند باعث برطرف شدن بوی نامطبوع شده و به میزان زیادی در شادابی طراوت محیط تاثیر گذار باشد.

درد مفصل را تسکین دهید

تحقیقات نشان می دهد که روغن اکالیپتوس درد مفاصل را تسکین می دهد. در حقیقت، بسیاری از کرم ها و پمادهای محبوب بدون نسخه که برای تسکین درد از بیماری هایی مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید استفاده می شوند، حاوی روغن اساسی گیاه اوکالیپتوس هستند. روغن گیاه اکالیپتوس به کاهش درد و التهاب مرتبط با بسیاری از بیماری ها کمک می کند. همچنین ممکن است برای افرادی که کمر درد دارند یا از نقص مفصل یا عضله بهبود می یابند مفید باشد. در مورد اینکه آیا مناسب شما است با پزشک خود صحبت کنید.

از مزایای استفاده رایحه ها و اسانس های طبیعی در درمان های خانگی یا پزشکی میتوان مقالات زیادی نوشت، این دسته از اسانس های طبیعی با حفظ خواص اصلی گیاه میتوانند به میزان زیادی در شادابی، طراوت، و بهبود شرایط محیط های متنوع کارآیی داشته باشند. گیاه اکالیپتوس یکی از شناخته شده ترین گیاهان دارویی است. آرورایحه با تهیه اسانس طبیعی این گیاه و استفاده از آن در دستگاه های رایحه افشان اتوماتیک، امکان بهره مندی از رایحه پر خاصیت این گیاه را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها