مدت مناسب استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا

دلایل استفاده از اسانس ها در دستگاه خوشبو کننده اتوماتیک هوا

رایحه ها و اسانس ها میتوانند برای بهبود کیفیت هوای محیط تاثیر بسزایی داشته باشند، با این حال استفاده مداوم و طولانی مدت از این اسانس ها در دستگاه های خوشبو کننده میتواند باعث بروز مشکلاتی شود. مغز ما یکی از پیچیده ترین اورگان های بدن ماست. اگر توجه کرده باشید زمانی که برای بار اول در محیطی با رایحه ای خاص قرار میگیرید، احساس جالب و کنجکاوی در ما شکل میگیرد. اما بعد از مدتی حضور در محیط دیگر رایحه را احساس نمیکنیم. استفاده از رایحه ها، اسانس ها و دستگاه های رایحه افشان و خوشبوکننده ها نیز در مدت زمان کوتاه میتواند اثر بخشی مفیدی داشته باشد. در این مقاله به مدت زمان مناسب برای رایحه افشانی و تاثیرات مثبت آن خواهیم پرداخت.

مغز ما با دریافت و احساس رایحه ها و اسانس ها، شروع به تحریک اعصاب، احساسات و خاطرات میکند. اما بعد از مدتی متوجه تکراری بودن این سیگنال ها میشود. از این جهت برای کاهش فشار و بار عصبی، این سیگنال های دریافتی از رایحه ها را نادیده میگیرد. این قابلیت یک نوع سیستم دفاعی نیز تلقی میشود. فرض کنید در محیطی حضور دارید که بوی نامطبوعی در آن وجود داشته باشد. اما بعد از مدتی دیگر بوی آزار دهنده و فشار عصبی را حس نخواهید کرد.

مدت مناسب استفاده از دستگاه خوشبو کننده

انواع شیوه های رایحه افشانی در محیطبسیاری از ما از خوشبو کننده ها برای بهره مندی از خواص درمانی، دارویی و آرام بخشی آنها استفاده میکنیم. به کار گیری رایحه ها جهت رایحه درمانی در دستگاه های خوشبو کننده و در محیط های درمانی و آسایشگاه ها راه بهینه ای برای استفاده از خواص این مواد می باشد. اریحه ها با تاثیر گذاری بر سیستم عصبی و ایجاد انرژی، شادابی و آرامش در ما بر خلق و خو و روحیات ما عمل میکنند. حال اگر برای مدت طولانی از این اسانس ها و رایحه ها استفاده کنیم مغز به سیگنال آن پاسخی نمیدهد، و دیگر متوجه آن نخواهیم شد.

با در نظر داشتن انواع مختلف خوشبو کننده ها دانستن اینکه بعد از اینکه روشن نمودن دستگاه خوشبو کننده چه مدت از آن استفاده کنیم، میتوانید بهره مندی بالایی از تاثیر رایحه بر افراد را مشاهده نمایید. برخی رایحه افشان ها به منظور رایحه افشانی در کل مدت روز ساخته شده اند، اما استفاد ه طولانی مدت از آنها بی اثر شدن خواص رایحه و اسانس را در پی خواهد داشت.

دلایل استفاده از اسانس ها در دستگاه خوشبو کننده اتوماتیک هوا

استنشاق مولکولهای اسانس میتواند با ایجاد یک محیط متفاوت، خواص درمانی فراوان حاصل از انتشار اسانس ها در محیط را برای ما به ارمغان آورد. انتشار رایحه ها با دستگاه های خوشبو کننده هوا راه مناسبی برای استفاده از اسانسها به منظور:

  • خوشبوسازی فضا
  • نظافت هوا
  • افزایش ایمنی (ضدعفونی کردن هوا)
  • بهبود و ارتقا انرژی
  • پایین آوردن اضطراب و رفع آن
  • کمک به سیستم تنفسی

رایحه افشانی باید چقدر بطول بیانجامد؟

نخستین هدف از رایحه افشانی پر کردن فضا با مولکولهای اسانس دستگاه خوشبوکننده هوا است و به این ترتیب خواهید توانست از مزایایی که در بالا به آنها اشاره شد استفاده کنید بدون اینکه فضا یا بینی تان را از رایحه پر کنید.

بسیاری از رایحه درمان های آموزش دیده توصیه میکنند رایحه افشانی به مدت ۳۰ دقیقه طول بکشد. افرادی هستند که حامی رایحه افشانی در طول مدت روز هستند. اما چند مشکل مشخص در زمینه رایحه افشانی روزانه و هر روز به چشم میخورد.

مدت زمان استفاده از خوشبو کننده هوا

اولا این مقدار رایحه افشانی ممکن است باعث بروز واکنشهای حساسیتی به اسانس خاصی شود. اگر شاهد چنین واکنشی بودید ممکن است به این معنا باشد که از این پس نمیتوانید از اسانسی که به آن حساسیت پیدا کرده اید استفاده کنید. دوما ، رایح افشانی مداوم به نوعی هدر دادن اسانس است چرا که رایحه افشانی طولانی مدت سودی نخواهد داشتو به مرور زمان بینی شما به رایحه عادت خواهد کرد و آنرا استشمام نخواهید کرد و حتی از رایحه نیز لذت نخواهید برد. پس برای استفاده از دستگاه خوشبو کننده و رایحه افشان ها بهتر است از زمانبندی مناسب و بهینه استفاده نمایید.

رایحه افشانی متناوب و فاصله دار بسیار موثرتر و بی خطر تر از رایحه افشانی مداوم است. منظور از متناوب این است که دستگاه خوشبو کننده هوا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روشن باشد و برای همین مدت خاموش شود. این فاصله به این دلیل است که بدن ما و خصوصا سیستم عصبی ما بعد از گذشت زمان کوتاهی عادت خواهد کرد. با رایحه افشانی مداوم، در حالیکه مزایای اسانس بیشتر نمیشوند شواهدی وجود دارد که بدن از جهات مختلف دچار اضطراب و تنش میشود. اما رایحه افشانی به میزان کم به شکلی که اسانس چندان قابل حس نباشد در هر زمان و به هر مدتی مناسب است.

آیا میتوان هر روز رایحه افشانی انجام داد؟

بله،‌ رایحه را میتوان هر روز در هوا آزاد کرد. بهتر است رایحه افشانی متناوب باشد یعنی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رایحه افشانی و سپس به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعدی دستگاه خاموش باشد.

 

استفاده از دستگاه های خوشبو کننده اتوماتیک و تجهیزات رایحه افشان، به دلیل داشتن قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی، میتواند به میزان زیادی در بهبود استفاده از اسانس و رایحه در محیط مورد نظر شما تاثیر داشته باشد. انواع خوشبو کننده های تجاری و صنعتی آرورایحه با بهره مندی از سیستم های کنترلی، میتوانند کیفیت مطلوب و بهینه رایحه افشانی را در اختیار شما قرار دهند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها