انتخاب اسانس و رایحه های خوشبو کننده مناسب

اهمیت استفاده از رایحه های خوشبو کننده مناسب

مهمترین مساله در استفاده از اسانس های خوشبو در محیط های مختلف، انتخاب مناسب آنها می باشد. قبل از اینکه به مقوله انتخاب اسانس های خوشبو بپردازیم باید آشنایی کاملی در مورد خوشبو کننده ها و رایحه های متنوع آنها داشته باشیم. در یک تقسیم بندی کلی رایحه ها و عطرها به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شوند. که نوع طبیعی از عصاره مواد طبیعی مانند گل ها و یا میوه ها موجود در پیرامون ما تولید می شوند و نوع غیر طبیعی به طور صنعتی و با اسانس ها و مواد شیمیایی تولید میشوند. تفاوتی ندارد که از نوع طبیعی یا غیر طبیعی اسانس های خوشبو استفاده نمایید، مهم آن است که برای خوشبو سازی محیط، رایحه خاص و مناسب با آن محیط را که بهترین تاثیر گذاری بر افراد دارد را انتخاب نمایید.

برخی اسانس های خوشبو کننده که از طبیعت بدست آمده است خواص درمانی دارند و میتوان از آنها در رایحه درمانی استفاده نمود. از این دست رایحه ها می توان به موارد زیر برای اسانس های خوشبو اشاره نمود:

  • رایحه گیاهانی مانند اکالیپتوس و نعنا که برای بسیاری از مردم آشنا می باشد و برای رایحه درمانی در مراکز درمانی و بیمارستان ها قابل استفاده است.
  • اسطوخودوس از اسانس های خوشبو است که از این گیاه گرفته شده است و برای ایجاد آرامش در محیط استفاده نمود.
  • استفاده از رایحه های متنوع مرکبات همچون پرتقال و لیمو نیز میتواند در محیط خانه یا برخی فضا های اداری برای ایجاد شادابی و نشاط، مورد استفاده قرار گیرد.

توجه به شرایط محیط برای انتخاب رایحه های خوشبو کننده

اهمیت تناسب اسانس های خوشبو کننده با محیط

همانطور که گفته شد انتخاب اسانس های خوشبو کننده باید با توجه به شرایط محیط و سلیقه افراد حاضر در آن انتخاب گردد. استفاده از رایحه ای که بتواند آرامش را در محیط ایجاد کرده و تنش ها را به حداقل برساند برای منازل مناسب می باشد. افراد خانه زمانی که بعد از یک روز کاری در کنار یکدیگر هستند نیاز به رفع خستگی دارند، یک رایحه دلنشین میتواند چنین شرایطی را بهتر و موثر تر در محیط منزل فراهم نماید. اسانس ها و رایحه های خوشبو کننده هوا با خاصیت گرم و خنک نیز وجود دارد که در شرایط مختلف و برای سلیقه های متنوع قابل به کار گیری میباشد.

اسانس های خوشبو مورد استفاده در محیط اداری و محل کار بهتر است دارای خواص ضد استرس و ایجاد کننده نشاط باشد تا افراد حاضر در محیط با نشاط بیشتر کار کنند تا در افزایش راندمان کاری تاثیر گذار باشد. در محیط های مانند کافه و رستوران ها از رایحه و اسانس های خوراکی و یا میوه هایی استفاده می شود که موجب افزایش اشتها و تمایل به میل غذا در افراد شود. در محیط مراکز تجاری و فروشگاه ها اغلب عطر هایی استفاده میشود که تاثیر مستقیم بر مغز دارند و موجب ماندن بیشتر مشتریان و افزایش خرید از این این فروشگاه ها می شود.

[irp posts=”9564″ name=”دلیل استفاده از رایحه خوشبو کننده در خوشایند سازی محیط چیست؟”]

استفاده از اسانس های خوشبو در سرویس های بهداشتی برای از بی بردن بوی نامطبوع و ارتقا بهداشت هوای محیط طراحی می شوند، باید دارای رایحه ای غالب باشند. در چنین محیط هایی بیشتر مواقع از اسانس خوشبو کننده دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی به کار گرفته می شود. عطر های ویژه ای نیز برای مکان های مذهبی تولید شده اند که بیشتر از گل ها هستند و در کنار آن خاصیت ضد عفو کننده هم برای مکان های شلوغ را نیز دارند.

برخی رایحه های خوشبو کننده عمومی و پر کاربرد

اسانس گل‌ها از جمله اسانس های خوشبو هستند که در انواع محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. شاید یکی از دلایل استفاده زیاد از این نوع خوشبو کننده ها رایحه های آنها است که مناسب برای انواع محیط های مسکونی و تجاری می باشد و با سلیقه افراد مختلفی نیز مطابقت دارد. در ادامه به برخی از این اسانس ها اشاره و خواص آن را بررسی خواهیم نمود.

اسانس خوشبو کننده اسطوخودوس

یکی از اسانس های محبوب برای استفاده در دستگاه های خوشبو کننده و رایحه افشان، اسطوخودوس یا اسانس لاوندر است. این گیاه یکی از اسانس های خوشبو برای اماکن عمومی می باشد که دارای کاربرد فراوان است. گیاه اسطوخودوس کاربردهای مختلفی از گیاه زینتی تا درمانی دارد. رایحه بسیار دلپذیر این گیاه، آن را به یکی از محبوب ترین خوشبو کننده های هوا در محیط های مختلف تبدیل نموده است. به دلیل خواص درمانی زیاد اسانس لاوندر استفاده از آن در مراکز بهداشت و درمان و به دلیل خاصیت آرام بخش بودن آن میتوان در محیط اداری به منظور کم کردن اضطراب و استرس های ناشی از کار و خستگی های روزانه استفاده نمود. با توجه به اینکه این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد، تاثیرات مطلوبی بر روی مغز می‌گذارد و موجب ایجاد احساس آرامش و بهبود عملکرد افراد می‌گردد. لاوندر در کاهش سردرد تاثیر مستقیم دارد.

[irp posts=”8191″ name=”خواص و ویژگی های شگفت انگیز رایحه اسطوخودوس”]

اسانس و رایحه آدامس خرسیاسانس و رایحه آدامس خرسی

اسانس آدامس خرسی یکی دیگر از اسانس های خوشبو است که استفاده از آن در مکان های عمومی بسیار رایج است. رایحه فانتزی اسانس آدامس خرسی موجب ایجاد احساس آرامش و شور و نشاط در محیط هایی عمومی همچون مجتمع های تجاری، انواع سالن هایی زیبایی یا مراکزی که تردد افراد در آن زیاد است میگردد. استفاده از دستگاه های خوشبو کننده هوا و اسانس آدامس خرسی در آن برای بسیاری از افراد احساس و خاطرات گذشته را تداعی می‌کند. کاربرد این رایحه و اسانس خوشبو کننده در مکان هایی که برنامه برای کودکان انجام می شود مثل خانه بازی های کودکان میتواند تاثیر بسزایی بر شادابی و نشاط بچه ها داشته باشد. از سایر محیط های که میتواند از این اسانس خوشبو کننده استفاده نمود، مزون ها و آرایشگاه های زیبایی و سالن ها یوگا است.

دستگاه های رایحه افشان و خوشبو کننده اتوماتیک هوا

در استفاده از اسانس های خوشبو کننده میتوانید از دستگاه های اتوماتیک خوشبوکننده هوا برای فضاهای بزرگ و کوچک به کارگیری نمایید. این تجهیزات با انتشار رایحه خوشبو کننده به صورت یکنواخت، میتوانند محیط را به سرعت خوشبو نموده و با توجه به تاثیرات خواص خود، در محیط مورد استفاده قرار گیرند. برای اینکه بدانید در محیط مورد نظر از چه رایحه ای استفاده نمایید میتوانید با بررسی شرایط و کاربرد محیط، و خواص و ویژگیهای مختلف رایحه ها از آنها برای رایحه افشانی و خوشبو سازی محیط استفاده نمایید.

[irp posts=”6480″ name=”تجربه یک رایحه افشانی فوق العاده با دستگاه خوشبوکننده اتوماتیک”]

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها