راهنمای انتخاب اسانس خوشبو کننده هوا منزل

انتخاب اسانس خوشبو کننده هوا منزل مناسب

ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین در محیط منازل از جمله مواردی است که همواره روش های مختلفی برای آن پیشنهاد می گردد. بخش های مختلف در خانه اعم از آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی و… نیاز به تهویه مناسب داشته و برای ایجاد محیطی سرشار از آرامش برای افراد خانه لازم است مناسب ترین شیوه اتخاذ شود. در همین راستا با تجهیز منازل به دستگاه رایحه افشان می توان محیط منزل را در هر زمان خوشبو و معطر نمود. اما آنچه مهم تر از تهیه یک دستگاه خوشبو کننده هوا می باشد دانستن چگونگی انتخاب اسانس خوشبو کننده هوا منزل می باشد. این امر تنها با شناخت و اطلاع از ویژگی اسانس های مختلف و بررسی هدف از استفاده از یک رایحه خاص در محیط انجام می پذیرد.

انتخاب اسانس خوشبو کننده هوا منزل مناسب

رایحه یکی از محرک های اصلی ذهن و خاطرات است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد در مورد مطبوع بودن محیط خانه حساسیت زیادی دارند تا بوی تازه، آرامش بخش و مناسب را در محیط خانه استشمام کنند. در این راستا راه های بسیاری وجود دارد از روشن نمودن شمع های معطر و عود تا استفاده از عطر ها و اسپری های مختلف. اما به کارگیری دستگاه عطرافشان یکی از مناسب ترین و در عین حال ایده آل ترین راه ها برای رسیدن به این هدف است. در این صورت استفاده از اسانس خوشبو کننده خانه از ضروریات می باشد. اسانس های شیرین و میوه ای، گرم و تلخ، خنک و سبک و… با توجه به سلیقه افراد خانه و به منظور ایجاد فضای مناسب مورد استفاده قرار می گیرند. توجه به شرایط فصلی یک عامل مهم در انتخاب اسانس رایحه افشان خانه می باشد. برای مثال استفاده از اسانس های سبک و خنک در تابستان و گرم و شیرین در زمستان مناسب تر است.انتخاب اسانس خوشبو کننده هوا منزل مناسب

مزایای به کارگیری اسانس خوشبوکننده خانه

آروماتراپی یک روش عطر درمانی به معنای استفاده از روغن های تولید کننده رایحه گیاه یا اسانس دستگاه خوشبو کننده هوا منزل برای معالجه بیماری، می باشد. نظرات مختلفی در مورد چگونگی موثر بودن اسانس خوشبو کننده هوا منزل و رایحه درمانی در درمان یا پیشگیری از بیماری ها وجود دارد اما در مورد قدرت عطر شکی نیست. بو کردن یک عطر خاص می تواند افراد را به زمان و مکان دیگری منتقل کند. برخی رایحه ها که می توان در محیط منزل از آنها بهره برد عبارتند از:

• اسانس شیرین کننده هوا

این اسانس حاوی بابونه، توت درختی، گل شمعدانی و سیب است. بابونه دارای خواص آرامش بخش است و در عین حال مشکلات التهابی سیستم بدن را تسکین می دهد. انواع توت فرنگی از عملکرد کلیه و ادرار پشتیبانی می کنند و به عنوان یک ماده پاک کننده و سم زدا استفاده می شوند.

• اسانس مطبوع سازی هوا

این اسانس خوشبو کننده خانه حاوی وانیل، چوب صندل، سدر، چوب پاتولی، میخک، دارچین، اکالیپتوس، پرتقال و ترنج است. چوب صندل ، پاتولو و پرتقال همه دارای خواص تقویت خلق و خوی هستند. سرو و اکالیپتوس باعث تنفس راحت تر و عملکرد تنفس سالم می شوند. همچنین دارچین و میخک که جزو ادویه های محبوب در پخت و پز هستند، آنتی اکسیدان های قدرتمندی بوده که به حفظ سیستم ایمنی بدن و سالم نگه داشتن آن کمک می کنند.

• اسانس تازه کننده هوا

این قبیل اسانس ها حاوی نارنگی، پرتقال، گلابی و انار است. روغنهای ضروری نارنگی و پرتقال برای تجدید انرژی، احیا و بالا بردن روحیه افراد استفاده می شود. استفاده از خوشبو کننده خانه می تواند چالش برانگیز باشند اما دانستن اینکه محصولات طبیعی و ایمن، هیچ گونه خطری برای افراد در محیط ایجاد نمی کنند انتخاب اسانس مناسب را آسان تر می نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها