فواید استفاده از اسانس و خوشبو کننده ها در محیط

فواید انواع رایحه های خوشببو

برای همه ما پیش آمده با ورود به یک محیط کاری، خانگی یا تجاری و استشمام رایحه دلنشین حس آرامش سرتا سر وجودمان را در بر گرفته باشد. معکوس این حس و حال را نیز قطعا تجربه نموده ایم. استفاده از رایحه و اسانس های خوشبو کننده و دلپذیر در محیط کار و مراکز عمومی میتواند با مزایای متعدد خود در تغییر روحیات و حالات افراد تاثیر گذاری مثبت داشته و باعث بهبود شرایط کار و رونق آن گردد.

از سوی دیگر کاربرد رایحه و اسانس های گوناگون در محیط میتواند با اثر بخشی درمانی و خواص دارویی آنها، به صورت درمانی در محیط بیمارستان ها و آسایشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد دستگاه های رایحه افشان و خوشبو کننده ها در محیط و پراکنده نمودن رایحه گیاهان دارویی و خوراکی ها باعث بهبود حال و هوا در محیط میگردد.

فواید و مزایای استفاده از اسانس های خوشبو کننده هوا

در ادامه برخی مزایا و فواید استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا خانگی و رایحه ها در محیط های گوناگون را بررسی می نماییم.

فواید و مزایای استفاده از اسانس های خوشبو کننده هوا

به وجود آوردن رایحه و عطر دلنشین

یکی از اصلی ترین کاربرد های واضح دستگاه خوشبوکننده، رایحه ها و اسانس های خوشبو کننده گوناگون در آن، ایجاد رایحه و عطر دلپذیر در محیط است. عطر ها و رایحه ها در طول تاریخ عمدتا برای خوشبو سازی در محیط و بدن مورد استفاده قرار گرفتند. کاربرد اسانس ها و تجهیزات خوشبو سازی به شما در حفظ و ایجاد رایحه و بوی مطبوع در محیط کمک می کند و عطر دلپذیری را در طول روز پراکنده می نماید.

حال و هوا را بهبود می بخشد

یکی از مزایای اصلی استفاده از عطر ها و خوشبو کننده های هوا، تقویت و بهبود روحیه است. استفاده از اسانس ها به بالا بردن روحیه شما کمک می کند. همچنین می توانید از عطری استفاده کنید که نشان دهنده و جلوه گر محیط مورد نظرتان باشد تا تاثیر گذاری محیط بر افراد را بیشتر کنید و آن را بهتر جلوه دهید. استفاده از رایحه ها و اسانس ها با مناسبت ها و شرایط گوناگون، مناسب سازی محیط را با شرایط تضمین می نمایید.

اسانس خوشبو کننده اعتماد به نفس را افزایش می دهد

ایجاد جذابیت با استفاده از اسانس خوشبو کننده

درست مانند یک لباس زیبا، کاربرد تجهیزات رایحه افشان در پراکنده نمودن رایحه و عطر خوب می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند و اطمینان حاصل کند که در محیط حضورتان، عطری دلنشین و مناسب به مشام مخاطبان خواهد رسید. استفاده از یک اسانس خوشبو کننده می تواند کیفیت و مطلوب بودن محیط کار شما را نشان داده و مراجعین، مشتریان و میهمانان شما را شگفت زده کند. انتخاب رایحه ای متناسب با شخصیت شما و تناسب آن با محیط مورد نظر، روحیه شما را تقویت می نماید.

اسانس خوشبو کننده محیط کار شما را جذاب می کند

حس بویایی یکی از مهمترین حواس پنجگانه است. بعضی اوقات، به راحتی می توانید با استفاده از انواع رایحه و اسانس های خوشبو کننده مطلوب، مشتریان و مراجعین را جذب محیط فروشگاه و کسب و کار خود نمایید. عطرها سرشار از ترکیبات شیمیایی هستند و باعث جذاب بیشتر افراد به محیط کار شما می شوند.

سطح سلامت محیط را ارتقا می دهد

وجود رایحه و عطر در محیط های درمانی به تقویت روحیه کمک می کند که می تواند استرس و سایر مسائل مربوط به اضطراب را از بین ببرد. از این رو استفاده از تجهیزات رایحه افشان و اسانس های خوشبو کننده جهت خوشبو سازی در محیط های بیمارستان ها و آسایشگاه ها جهت ارتقا سطح سلامت افراد میتواند روشی بهینه و کارآمد برای بهبود سلامت روحی حاضرین و مراجعین باشد. به کار گیری اسانس خوشبو کننده مطلوب و مناسب این محیط ها یکی از شیوه های ایجاد انرژی در افرادی است که در این محیط ها تردد دارند.

کاربرد اسانس ها و خوشبو کننده ها یاد آور خاطرات است

همیشه با این مورد مواجه بودیم که استشمام یک رایحه، برای ما یاد آور خاطرات بوده است. این خاصیت اسانس خوشبو کننده و عطر ها باعث تجدید خاطرات و یادآور احساسات خوبی می باشد که باعث ایجاد انرژی در افراد شده و آنها را به ماندن بیشتر در محیط فروشگاه شما و یا استفاده از خدماتتان نماید.

کاربرد رایحه و خوشبو کننده هوا در آروماتراپی

خواس درمانی اسانس خوشبوکننده

رایحه ها و عطرها فواید آرامش بخشی و درمانی زیادی دارند. رایحه مرکبات، ادویه ها، اسانس گل ها و گیاهان جنگلی به آرامش ذهن و بدن کمک می کند. به کار گیری این عطر ها و اسانس ها در دستگاه های رایحه افشان و خوشبو کننده ها با ایجاد فضایی آرامش بخش، باعث کاهش میزان و کنترل استرس در شما شده و از ایجاد حس آرامش در افراد و حاضرین اطمینان حاصل می نماید.

کنترل و درمان بی خوابی

یکی دیگر از مزایا و تاثیرات درمانی اسانس خوشبو کننده این است که به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید. استفاده از عطر ها و اسانس ها با خاصیت آرام بخشی در محیط خواب و استراحت میتواند تجربه بهتر و آرام تری از خواب را برایتان ایجاد نماید. بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب هنگام استفاده از تجهیزات خوشبو سازی و رایحه افشان در اتاق خواب، نیم ساعت قبل از خواب از این تجهیزات استفاده نمایید.

به طور کلی استفاده از تجهیزات خوشبو کننده هوا و اسانس و رایحه های متنوع مناسب محیط مورد نظرتان میتواند به میزان زیادی در بهبود حال و هوا و میزان انرژی افراد حاضر در آن موثر باشد. با کاربرد مناسب رایحه ها و اسانس ها در دستگاه های رایحه افشان و خوشبو سازی محیط، فواید بسیاری برای محل کار، منزل و یا فروشگاه خود به ارمغان می آورید. به کار گیری دستگاه های خوشبوکننده هوا با رایحه مطلوب که با محیط همخوانی داشته باشد میتواند به میزان زیادی تاثیر گذاری بر روحیه و خلقیات مراجعین، حاضرین و کارمندان داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها