۹ اسانس خوشبو کننده با رایحه خوراکی

اسانس خوشبو کننده با رایحه خوراکی

اسانس های خوشبو کننده بر پایه رایحه خوراکی در صنعت غذا بسیار پرطرفدار بوده. این محیط ها با بهره گیری از این گونه اسانس ها، صبر افراد حاضر را لبریز می کنند. از رایحه های خوراکی برای افزایش فروش در رستوران ها، هتل ها، بستنی فروشی ها، کافه ها و… استفاده می شود، برای مثال در قهوه فروشی استار باکس با پخش کردن رایحه قهوه در فضای بیرونی، رویای شیرین یک لیوان قهوه ی داغ برای عابران تداعی می شود. تمامی این موارد تنها با دستگاه خوشبو کننده هوا ممکن است.

تنها کاربرد اسانس دستگاه خوشبو کننده هوا، خوشبو کردن محیط و تنها مکان استفاده از آن صنعت غذا نیست بلکه برای افزایش رضایت مشتری، فروش بیشتر و حتی برای افزایش و ماندگاری افراد حاضر در محیط استفاده می شود، تحقیقات ثابت کرده اند که افراد علاقه دارند تا در محیط های خوشبو زمان بیشتری را سپری کنند. در این مقاله راجع به ۹ اسانس با رایحه خوراکی صحبت خواهیم کرد، بوی آن را با کلمات تشبیه می کنیم و می گوییم هر کدام در چه محیطی کاربرد دارند.
اسانس ها را در این مقاله در دو دسته اسانس با رایحه خوراکی و اسانس بر رایحه میوه ای تقسیم کرده ایم که بهترین اسانس خوراکی شامل وانیل، شکلات، بستنی، آدامس خرسی و قهوه هستند و اسانس های میوه ای پرتغال، توت فرنگی، سیب سبز و هلو می باشد.

کاربرد بهترین اسانس خوراکی چیست و در کجا استفاده می شوند؟

این گونه اسانس ها بوی خوش مواد غذایی را در محیط پخش می کنند، برای مثال رایحه بستنی و وانیل در بستنی فروشی ها کاربرد دارد و آدامس خرسی در شهربازی ها. در ادامه راجع به هرکدام از اسانس ها مطالبی آورده شده است.

اسانس خوشبو کننده وانیل

یکی از غنی ترین اسانس های جهان اسانس وانیل است که یادآور آن شیرینی و مزه زیبای کیک و بستنی است، این اسانس به عنوان اسانس پایه در اکثر عطر ها استفاده می شود. در محیط هایی همانند شیرینی فروشی ها، کافه ها، هتل ها بیشتر کاربرد دارد، البته بخاطر خوی گرم و دلنشینی که دارد برای محیط های اداری نیز مناسب است.

اسانس خوشبو کننده وانیل
اسانس خوشبو کننده وانیل

اسانس خوشبو کننده شکلات

حتی فکر کردن به استشمام بوی لذت بخش شکلات، درون آدمی را پر از آرامش می کند، شکلات بخاطر قدرت تاثیرگذاری بالا (یا به اصطلاح تندی) که دارد، از توانایی فوق العاده ای برای از بین بردن بوی ناخوشایند برخوردار است. می توان برای خوشبو سازی فضای بسته ای همانند اتاق سیگار یا باشگاه های ورزشی و مکان های پر رفت و آمد از این اسانس خوشبو استفاده کرد، زیرا علاوه بر از بین بردن بوی ناخوشایند، باعث ایجاد آرامش در افراد می شود.

اسانس خوشبو کننده بستنی

پر طرفدار ترین دسر جهان، بستنی است که در هر گوشه ای از نقطه زمین بسیار محبوب می باشد. بسیاری از کسب و کارهای بستنی فروشی با بهره گیری از این رایحه، به رهگذران پیشنهاد یک دسر خوش طعم را می دهند. از این اسانس خوشبو کننده در هتل ها، بستنی فروش ها، کافه ها و… استفاده می شود.

اسانس خوشبو کننده هوا بستنیIce Cream
اسانس خوشبو کننده هوا بستنیIce Cream

اسانس خوشبو کننده آدامس خرسی

این رایحه یادآور خاطره های شیرین کودکی است که رایحه آن ترکیبی از میوه های آناناس، مرکبات، هلو و توت می باشد. از این رایحه ها در مراکزی همانند شهربازی برای برند سازی نیز استفاده می شود زیرا این رایحه در ذهن ناخودآگاه انسان یک خاطره و وابستگی را ایجاد کرده که درصورت استشمام این رایحه به طور ناخوداگاه تصویر آن شهربازی یا مکان در ذهنشان مجسم می شود. رایحه آدامس خرسی نیز و رایحه های دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند، برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله برند سازی رایحه از پیشروترین روش های بازاریابی را مطالعه فرمایید.

اسانس خوشبو کننده قهوه

تنها شنیدن کلمه قهوه انرژی را برای انسان به ارمغان می آورد، رایحه قهوه نیز برای کاربر همچنین کاری را انجام می دهد، به همین دلیل از رایحه قهوه در باشگاه های ورزشی بسیار استفاده می شود. البته همانطور که در ابتدا گفته شد استارباکس با بهره گیری از رایحه قهوه مخصوص خود هم برند سازی انجام می دهد، هم رهگذران را مشتاق به میل کردن یک فنجان قهوه می کند. همچنین این اسانس از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است.

کاربرد اسانس ها با رایحه میوه ای چیست و در کجا استفاده می شوند؟

رایحه های میوه ای برگرفته از بوی طبیعی خود میوه ها هستند و بیشتر در اماکن تجاری از آن ها بهره گرفته می شود. اسانس هایی همانند مرکبات میل خرید مشتری را افزایش می دهد و کاربرد فراوانی را در مراکز فروش ایفا می کنند. در ادامه راجع به اسانس هایی همانند پرتغال، توت فرنگی، سیب سبز صحبت خواهیم کرد.

 

اسانس خوشبو کننده توت فرنگی
اسانس خوشبو کننده توت فرنگی

اسانس خوشبو کننده توت فرنگی

این میوه تابستانی بوی تابستان را با خودش به همراه دارد و باعث ایجاد سرزندگی در همه افرادی که آن را استشمام می کنند، می شود. از دیگر نقاط قوت این اسانس می توان به افزایش قدرت تمرکز، کاهش خستگی و اضطراب اشاره نمود.

اسانس خوشبو کننده سیب سبز

بوی ترش و خنک این رایحه باعث ایجاد حس تازگی، طراوت و خنکی می شود. همانند شکلات این اسانس می تواند به صورت کامل بوی ناخشبو را از بین ببرد و مناسب باشگاه ها، اتاق سیگار و مکان های این چنینی است.

 

اسانس خوشبو کننده سیب سبز
اسانس خوشبو کننده سیب سبز

اسانس خوشبو کننده پرتغال

پرتغال جزو خامواده مرکبات است و همانطور که پیش تر ذکر شد از این اسانس ها برای افزایش فروش و شادی در افراد استفاده می شوند و کاربرد بسیار زیاد در مراکز فروش دارند، اسانس پرتغال باعث ایجاد سرزندگی در افراد می شود.

در این مقاله راجع به بهترین اسانس خوراکی و میوه ای صحبت کردیم، برای صنعت های غدایی انتخاب رایحه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. آرورایحه بیش از ۵۰ نوع اسانس را به مشتریان خود ارائه می کند و می توانید برای مشاوره و انتخاب صحیح محصول خود با کارشناسان و مشاورین ما تماس برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها