آشنایی با انواع دستگاه خوشبوکننده هوا

تجهیزات خوشبوکننده هوا صنعتی

دستگاه خوشبوکننده هوا محصول و وسیله ای است که با استفاده از آن می توان محیط پیرامون خود را با عطر اسانس های مختلف پر کرد. معطر نمودن فضای منزل و یا خانه می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از مهمترین آنها رفع بوهای ناخواسته مثل بوی فاضلاب و بوی نامطبوع ناشی از پخت غذاهای مختلف و… باشد. اما عمده دلیل این کار توصیه محققان است. بر طبق تحقیقات گسترده محققان مشخص شده که وجود عطر مناسب در فضا و استشمام هوای معطر باعث تسکین اعصاب می شود. بر طبق این تحقیقات وجود عطرهای مناسب و معطر در هوا تا حدود زیادی راندمان کاری افراد را بیشتر کرده و خستگی های عصبی آنها را کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود از این تجهیز در منازل، محیط های اداری و همچنین محیط های صنعتی استفاده شود.

انواع دستگاه های خوشبوکننده هوا

این دستگاه ها را می توان براساس کارکرد و همچنین میزان بازدهی به دسته های مختلفی تقسیم نمود. این دستگاه امروزه در مدل های مختلف و توسط برندهای های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. هر برند ویژگی های خاصی دارد. برای مثال دستگاه خوشبوکننده Arorayehe یکی از برندهای محبوب دستگاه خوشبوکننده هوا است که در مدل های مختلفی تولید می شود. به طور کلی این دستگاه را می توان براساس کارکرد به نمونه های مکانیکی، برقی همان دستگاه خوشبوکننده اتوماتیک اشاره کرد. هر کدام از این دستگاه های خوشبو کننده دارای ویژگی ها و شاخصه های منحصر بفردی هستند که ما در ادامه این متن به صورت مجزا به معرفی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

خوشبو کننده هوا اتوماتیک

دستگاه خوشبوکننده هوا برقی دستگاهی است که عملیات پاشش اسانس را با کمک جریان برق انجام می دهد. در این حالت دستگاه به وسیله برق و با استفاده از جریان برق ماده خوشبوکننده را یا به وسیله بخور کردن در هوای محیط پخش می کند، و یا اینکه ماده خوشبو کننده را با استفاده از عملیات تکمیلی اسپری کرده و در هوای محیط پخش می کند. رایحه افشان برقی در هر دو این حالت کمک می کند که اسانس با کیفیت و یکنواختی بیشتر در هوا پخش شده و کیفیت معطر کردن هوا در بهترین حالت باشد. دستگاه خوشبوکننده آرو رایحه محصولی است که با این کیفیت ها تولید می شود و یک نمونه کاملا خاص و پرکاربرد است.

دستگاه خوشبوکننده هوا مکانیکی

رایحه افشان ها در نوع مکانیکی، دستگاهی است که عملیات اسپری کردن هوا را با استفاده از عملیات مکانیکی انجام می دهد. در این حالت خوشبوکننده مکانیکی دارای مخزنی است که ماده خوشبوکننده درون آن قرار داده می شود و با هر بار فشار دادن یک دکمه و یا بستن درب محفظه، عملیات اسپری کردن ماده خوشبو ساز هوا در محیط انجام می شود. این خوشبوکننده هوا برای محیط های کوچک و همچنین خانگی، و یا اتاق کار بسیار مناسب است. همچنین این دستگاه نسبت به نمونه های برقی قیمت بسیار پایین تری دارد و بهترین گزینه برای محیط های کوچک است. این دستگاه بسته به شیوه طراحی خود معمولا قابلیت نصب بر روی دیوار و یا همچنین استفاده بر روی میز کار را دارد.

سایر دسته بندی ها خوشبوکننده هوا

خوشبوکننده هوا را همچنین می توان براساس میزان بازدهی به رایحه افشان های کوچک یا خانگی، تجاری و یا دستگاه های صنعتی تقسیم بندی نمود. در ادامه این دو نمونه را معرفی می کنیم.

خوشبو کننده هوا خانگی

خوشبو کننده هوا برای مصارف خانگی نیز کاربرد دارد و به همین دلیل اینگونه دستگاه ها که مصارف خانگی دارند، به نام خوشبو کننده هوا خانگی شناخته می شوند. این دستگاه ها راندمان کاری کوچکی دارند و در دو نوع برقی و مکانیکی تولید می شوند. این دستگاه را تولیدی های مختلفی روانه بازار می کنند که یکی از بهترین برندهای تجهیزات خوشبوکننده هوا خانگی، برند آرو رایحه است. این برند با استانداردهای روز اقدام به تولید این دستگاه ها می نماید.

تجهیزات خوشبوکننده هوا صنعتی

این مدل دستگاه در نوع صنعتی برای معطر نمودن هوا در محیط های مسقف بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه خوشبو کننده هوا صنعتی در مدل های مختلف و با راندمان یا بازدهی های مختلفی تولید می شود که سنسوردار و دارای فرآیند کاری زمان دار و مشخص است و امروزه برای خوشبو کردن محیط کاری، دفع بوی ها نامساعد و همچنین افزایش راندمان کاری پرسنل استفاده می شود. به همین دلیل در زمره مدل های دستگاه خوشبوکننده هوا برقی قرار می گیرد. یکی از بهترین نمونه های دستگاه خوشبوکننده هوا صنعتی، مدل آرو رایحه است. خوشبو کننده Arorayehe در مدل های مختلفی تولید می شود و کیفیت و همچنین قیمتی عالی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها