خواص رایحه مرکبات بر سلامت و ذهن انسان

فواید استفاده از اسانس مرکبات

همه اسانس ها کاربرد خاص خودشان را دارند، اسانس اسطوخودوس که باعث آرامش میشود و اسانس مرکبات که لبخند را به شما هدیه می کند. آشنایی راجع به خواص هر اسانس و رایحه می تواند در انتخاب رایحه مناسب به شما کمک کند. در ادامه به بررسی خواص رایحه مرکبات می پردازیم. خانواده مرکبات رنج وسیعی را شامل می شوند که معروف ترین آن ها عبارت اند از: پرتغال، لیمو، گریپ فروت، ترنج و…، هر کدام از این اسانس ها ویژگی مخصوص به خود را دارند. در رایحه درمانی از روغن مرکبات استفاده فروانی می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله رایحه درمانی چیست را مطالعه فرمایید.
در این مقاله به برخی از خاصیت های رایحه مرکبات اشاره می کنیم، خاصیت هایی همانند جلوگیری از افسردگی و استرس، ایجاد سرزندگی و خوشحالی، از بین بردن عوامل بیماری زا، بهبود خلق و خو، تقویت سیستم ایمنی و مهم ترین عملکرد هر اسانس یعنی خوشبو کردن محیط موضوعاتی هستند که به آن ها خواهیم پرداخت.

افسردگی و استرس

رایحه درمانی با اسانس مرکبات علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت، مشخص شد که رایحه درمانی با اسانس مرکبات، ضربان قلب و سطح هورمون استرس را در کودکان حاضر در دندان پزشکی کاهش می دهد.
همچنین در مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ در رابط با استنشاق رایحه مرکبات و تاثیر آن بر افسردگی صورت گرفت. محققان دریافتند موش هایی که رایحه مرکبات را استنشاق می کنند رفتار های افسردگی کمتری از خود نشان می دهند.

لبخند بخشی رایحه مرکبات

مرکبات میوه های نیمه گرمسیری هستند که غالباً با آفتاب ارتباط تنگاتنگی دارند. یک مطالعه ژاپنی نشان داده که اسانس مرکبات به مدت ۳۰ دقیقه، استرس های عاطفی شرکت کنندگان را از بین برده و خلق و خوی آن ها را بهبود می بخشد.
تنفس اسانس مرکباتی همچون ترنج، گریپ فروت، پرتقال یا لیمو در ایجاد خوشحالی و سرزندگی تاثیر بسیاری دارد.

از بین برنده عوامل بیماری زا

در گذشته برای از بین بردن میکروب ها از روغن مرکبات استفاده می شد. طبق مطالعات انجام شده تاثیر پخش شدن رایحه مرکبات در فضا همان تاثیر روغن مرکبات را داشته و موجب ضد عفونی شدن و پاکیزه شدن هوای محیط می شود. پخش کردن رایحه این مرکبات در محیط یک روش عالی برای لذت بردن از محیطی عاری از باکتری است که مرکبات ارائه می دهند. اسانس لیمو ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی است، که این ویژگی ها آن را به یک گزینه عالی برای پاک کنندگی هوای محیط تبدیل می کند.

رایحه لیمو خواص بسیاری دارند از قدرت بخشی تا از بین بردن باکتری ها
رایحه لیمو

بهبود خلق و خو

رایحه مرکبات باعث ایجاد تعادل عاطفی و بهبود خلق و خو می شوند. نحوه اثر بخشی اسانس مرکبات این گونه است که با تاثیر گذاشتن بر هورمون ها و پیوند های شیمیایی مغز و ایجاد تعادل باعث تغییر در خلق و خو می شوند. ابن عامل می تواند تعامل بین خریدار و فروشنده را در یک فروشگاه زنجیره ای را بهبود بخشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از دردسر های تلخ فصل پاییز و زمستان بیماری های فصلی است. با تقویت کردن سیستم ایمنی بدن می توان از این بیماری ها در امان ماند. یک راه موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و در امان ماندن از بیماری های فصلی مثل آنفولانزا و سرما خوردگی استفاده از رایحه مرکبات است. پخش کردن این گونه اسانس ها در هوا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. برای کارآمدی بیشتر رایحه می توان از دستگاه خوشبو کننده اتوماتیک هوا استفاده کرد، نتیجه این عمل مصون ماندن از بیماری های فصلی یا بهبود سریع تر از آن ها است.

[irp posts=”9026″ name=”11 رایحه کاربردی که بر سلامت موثر و آن را ارتقا میدهند”]

از بین بردن رایحه بدبو

مهم ترین و اساسی ترین دلیل استفاده از این گونه اسانس ها خوشبو کردن هوا و از بین بردن بوی بد محیط خانه و اماکن تجاری و اداری، استفاده از رایحه است. اسانس مرکبات گزینه ای مناسب برای خوشبو کردن هوا و ازبین بردن بوی بد محیط است. اسانس مرکباتی همچون لیمو، پوست پرتقال، ترنج انتخاب هایی مناسب برای خوشبو کردن محیط و از بین بردن هرگونه بوی ناخوشایند هستند.

از بین بردن رایحه بدبو
دستگاه خوشبو کننده آرورایحه

روش های سنتی برای پخش رایحه در منزل، به دلیل مصرف زیاد رایحه با توجه به قیمت بالای آن و قدرت پخش شوندگی کم، انتخابی معقول برای معطر کردن محیط خانگی یا اداری شما نمی باشند. دستگاه خوشبو کننده هوا آرورایحه با برخورداری از فناوری اتمیزیشن و قابلیت تعیین زمان رایحه افشانی انتخابی مناسب هستند. فناوری اتمیزیشن رایحه ها را به اتم های بسیار ریز تبدیل می کند که سرعت پخش شوندگی بسیار بالایی دارند، همینطور برای کاهش مصرف اسانس دستگاه خوشبو کننده هوا توانایی برنامه ریزی شدن برای رایحه افشانی خودکار در زمان تعیین شده را دارد. برای مشاوره و انتخاب دستگاه مورد نظر با مشاورین و کارشناسان آرورایحه ارتباط برقرار فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها