درباره دستگاه های خوشبو کننده هوا بیشتر بدانیم

دستگاه خوشبو کننده هوا EA5000

ایجاد یک رایحه مطبوع در محیط گاهی فراتر از پوشش دادن بوی نامطبوع موجود در فضا می باشد. بویایی تنها حسی است که بر روی بخش حافظه و احساسات مغز تأثیر می گذارد، همچنین براساس تحقیقات انجام شده تأثیر یک رایحه مطبوع بر افراد در محیط های گوناگون باعث بازدهی بیشتر افراد، تمرکز بالاتر، احساس راحتی بیشتر و یا باعث ایجاد و یا یادآوری یک خاطره و یا یک محیط خاص شود. برای مثال اگر هنگام خریدن یک محصول یا حضور در یک محیط تحت تأثیر بوی خوب آن محصول یا آن محیط قرار بگیریم به خریدن آن محصول بخصوص و یا به حضور در آن محیط خاص ترغیب می شویم.

از این رو امروزه استفاده از دستگاه های خوشبو کننده هوا بسیار مورد توجه صنوف گوناگون قرار گرفته است. اما در ادامه به بررسی این دستگاه و برخی نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

درباره دستگاه های خوشبو کننده هوا بیشتر بدانیم

نحوه عملکرد دستگاه خوشبو کننده

یکی از تکنولوژی های مؤثر که می توان از آن به عنوان اساس کار یک خوشبو کننده نام برد، تکنولوژی اتمیزیشن می باشد، به این شیوه ترتیب که مولکول های موجود در دستگاه که حاوی رایحه مشخص هستند درحالت مایع می باشند اما عموما به علت سبکی، بسیار فرار هستند، این مولکول ها تحت تأثیر فشار ایجاد شده در داخل دستگاه قرار دارند اما با خروج از دستگاه و قرار گرفتن در فشار استاندارد به علت سبکی می توانند به راحتی و در سرعت بالا از حالت مایع به حالت گازی تبدیل شوند، این فرایند در دمای اتاق انجام می گردد و ذرات عموما نامحلول در هوا می باشند و همین امر موجب ماندگاری بالاتر آنها و در نتیجه ماندگاری بالاتر رایحه ای با خود حمل می کنند، در هوا می باشد.

[irp posts=”8860″ name=”نحوه استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا”]

انواع اسانس و رایحه

انتخاب نوع رایحه و اسانس می تواند بسته به محیط، سلیقه افراد، شرایط فصلی و دیگر عوامل متفاوت باشد. اسانس های به کارگرفته شده در دستگاه های خوشبوکننده از بروز حساسیت های تنفسی و آلژیک جلوگیری کرده و استفاده از آنها را کامل ایمن می سازند. میزان پخش و پراکندگی و ماندگاری اسانس ها براساس غلظت مواد تشکیل دهنده آنها تعریف می شود. این اسانس ها بر پایه آب و یا الکل می باشند به این معنی که برای رقیق کردن اسانس و رساندن آن به غلظت مورد نظر از الکل و یا آب استفاده می شود. در دستگاه ها ی با تکنولوژی اتمیزیشن اسانس ها بر پایه الکل می باشند.

انواع اسانس و رایحه

مفهوم و دلایل اختصاص بوی سازمانی

یک رایحه خاص می تواند با تحریک سیستم لیمبیک که مسئول احساسات و تصمیم گیری در بدن می باشد، موجب شود که تمایل داشته باشیم زمان بیشتری را در یک محیط بگذرانیم، یا دوباره به آن محیط خاص مراجعه کنیم و یا ترغیب به خرید محصولی خاص شویم. همه این موارد اساس کار و از جمله دلایل اختصاص بوی سازمانی می باشد، به این معنی که با انتخاب یک اسانس ویژه برای یک مجموعه و اختصاصی کردن آن اسانس برای آن مجموعه مشخص از طریق ایجاد یک کد، توسط شرکت تولید کننده اسانس می توان از استفاده آن رایحه توسط سازمان ها و مراکز دیگر جلوگیری کرد. در نتیجه استشمام آن رایحه اختصاصی شده برای افراد، یادآور یک مرکز و یا مجموعه خاص می باشد. فرایند را بازاریابی رایحه نیز می توان نامید.

کاربرد دستگاه های خوشبو کننده

این دستگاه ها قابل استفاده در اکثر محیط ها، از جمله محیط های اداری، مجتمع های تجاری، مراکز تفریحی، هتل ها، رستوران ها، سرویس های بهداشتی، سالن همایش ها و مراکز گردهمایی از جمله سالن سینما ها، مساجد، آرایشگاه ها، نمایشگاه ها، دانشگاه ها، فروشگاه ها و هایپر مارکت ها، تالارهای مجالس، مراکز پزشکی و به طور کل تمامی محیط هایی می باشند، که با داشتن یک رایحه مطبوع و مناسب می توانند باعث افزایش رضایت و جلب توجه افراد به مراکز خود شوند.

[irp posts=”7722″ name=”انواع دستگاه های خوشبو کننده هوا مناسب پخش رایحه”]

منبع مقاله : دستگاه های خوشبو کننده ابراهیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها