کاربرد روغن معطر و خوشبو کننده هوا

روغن معطر و خوشبو و کاربرد آنها

روغن معطر و خوشبو روغنی است که به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی، دارای رایحه ای مطبوع و دلنشین هست. روغن های معطر از عصاره های گیاهی به دست می آیند و رایحه آن گیاه در این روغن ها قابل تشخیص است. برای استخراج این روغن های معطر از روش تقطیر با بخار آب استفاده می شود. در نظر داشته باشید در مواردی می توان از روش های مکانیکی نیز برای این منظور استفاده کرد. همچنین اگر از روش های شیمیایی برای استخراج استفاده می نمایید، موجب می شود روغن معطر و خوشبو خالص بدست نیاورید. استفاده از روغن‌ های معطر برای خوشبو کردن محیط، علاوه بر تاثیرات شگفت‌ انگیزی که در خوشبو کردن هوا دارد، می ‌تواند برای رایحه‌ درمانی نیز استفاده شود. مشاهده قیمت دستگاه خوشبو کننده هوا

روغن معطر و خوشبو به دلیل داشتن فواید و مزایای شگفت، کاربرد زیادی برای خوشبو کردن محیط، رایحه درمانی، ایجاد حس آرامش، ماساژ و … دارد. روغن های خوشبو به نوعی تحریک کننده شبکه های عصبی عاطفی محسوب می شوند و در کنترل رفتار های فیزیولوژیکی ناخودآگاه از جمله فشار خون، تنفس و ضربان قلب دارد. این بخشی از مغز است که مسئول احساسات، حافظه بلند مدت و رفتار است. تاثیر روغن معطر و خوشبو بر حافظه بلند مدت باعث می شود تا با استشمام رایحه های خاص، خاطرات گذشته خود را به یاد بیاورید. در یک سری از این کاربرد ها لازم است روغن اسانسی خوشبو را استنشاق کنید و ماساژ دهید تا تاثیر خود را بگذارد.

روغن های معطر در رایحه درمانی

همان طور که بیان شد یکی از کاربرد های روغن های خوشبو، استفاده از آنها در رایحه درمانی است. در این موارد که می خواهید از روغن های معطر برای رایحه درمانی و لذت بردن از خواص منحصر به فرد آن ها بهره ببرید، می توانید به سادگی با قرار دادن و استنشاق روغن معطر و خوشبو در محیط از مزایای آن بهره مند شوید. رایحه درمانی یا آروماتراپی با استفاده از روغن های معطر و گیاهی به عنوان روشی درمانی شناخته شده است. به همین دلیل است که این روش امروزه محبوبیت زیادی را بین تمامی افراد به دست آورده است. در آروماتراپی اغلب از روغن های معطر استفاده می کنند چرا که طبق برخی تحقیقات انجام شده استفاده صحیح و مناسب از روغن خوشبو می تواند بسیار موثر و مفید در درمان بسیاری از بیماری ها و ایجاد آرامش و نشاط باشد.

روغن خوش بو برای ماساژ

ماساژ انقدر فواید دارد که می توان آن را یک معجزه نامید. ماساژ با حرکات منظم و اصولی بر روی بافت‌ های سطحی و عمیق بدن برای تأثیر بر پوست، ماهیچه ها و سیستم عصبی صورت می گیرد تا اثرات درمانی و آرام بخشی را موجب شود. روغن ماساژ خوشبو علاوه بر رایحه خوش و معطری که دارد، تاثیرات درمانی را نیز شامل می شود. روغن های معطر برای ماساژ به منظور تسکین درد عضلات و مفاصل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین روغن های خوشبو برای ماساژ می توان به موارد زیر اشاره کرد. از روغن نارگیل به عنوان روغنی همه کاره یاد می کنند، به این معنی که علاوه بر داشتن رایحه ای دلنشین، برای سلامت پوست و مو و خواص درمانی نیز از آن استفاده می شود. روغن معطر را به دلیل خواص بسزایی که دارد، یکی از بهترین روغن های ماساژ عضلات در نظر می گیریم. یکی از محبوب ترین روغن های ماساژ، روغن بادام است که به سرعت جذب می شود. از آنجایی که این روغن سبک است در مواقع ماساژ مفاصل و سطح پوست، روغن معطر و خوشبو بادام موجب بهبود گردش خون می شود.

روغن زیتون

ماساژ با روغن زیتون به عنوان درمانی برای درد، تورم، التهاب و اسپاسم عضلانی استفاده می شود. گرفتگی عضلات تعداد زیادی از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که ماساژ با روغن های معطر و خوشبو می تواند اثر بخش بیشتری نسبت به استفاده از مسکن های مختلف که تسکینی موقتی ایجاد می کند، داشته باشد.

روغن خوشبو و معطر آووکادو

روغن ماساژ آووکادو حاوی امگا ۹ است و در بیشتر محصولات زیبایی بکار رفته است. این روغن به دلیل داشتن انواع مختلفی از ویتامین های D، E و C موجب مراقبت و بازسازی پوست می شود و خواص بی نظیری را به خصوص برای ماساژ ایجاد می کند. بکارگیری روغن معطر و خوشبو آووکادو برای ماساژ دارای نفوذ پذیری عالی و چربی بسیار کمتری نسبت به سایر روغن های رایج است.

روغن معطر و خوشبو برای دعا

روغن خوشبو برای دعا

رایحه معطر مساجد و اماکن مذهبی همیشه آرامش بخش است. طیف گسترده ای روغن خوشبو برای دعا در اماکن مذهبی وجود دارد و برای چنین محیط هایی معمولا از روغن هایی با رایحه غالب و شیرین استفاده می شود که به راحتی می تواند بوهای نامطبوع را خنثی کند. استفاده از روغن خوشبو در محیط های مذهبی روشی بهینه و مناسب به شمار نمی رود. در نظر داشته باشید می توانید از انواع اسانس دستگاه خوشبو کننده هوا نیز برای خوشبو کردن این اماکن استفاده نمایید. اسانس های لیمو، پرتقال، دارچین، نعناع، یاس و سایر اسانس های شیرین و غالب از محبوب ترین اسانس ها برای رایحه افشانی در اماکن مذهبی هستند. ار این رو بکارگیری روغن خوشبو برای دعا، بهترین روش برای ایجاد فضایی مطلوب در این اماکن محسوب می شود.

روغن های معطر را از کجا بخریم؟

هنگام خرید روغن های معطر، عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود. روغن های خوشبو می تواند به انواع مشکلات روحی و جسمی کمک کند. در خرید روغن های معطر می توانید از روغن های لیمو، اکالیپتوس، نعنا و … که جزو بهترین روغن های خوشبو هستند. البته در هنگام خرید روغن معطر به این نکته توجه داشته باشید که هر روغنی برای شرایط خاص مناسب است. اگر می خواهید برای کمک به خواب بهتر و کاهش استرس از روغن معطر و خوشبو استفاده شود، روغن ترنج را امتحان کنید یا اگر در هضم غذا مشکل دارید، روغن نعناع را برای افزایش انرژی و بهبود هضم امتحان کنید. به همین خاطر در هنگام خرید روغن های اسانسی به نیازهای خود و همچنین نوع محیط توجه داشته باشید. فروشگاه های مختلفی برای فروش روغن معطر وجود دارد، ولی در نظر داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها