عطر مناسب برای افراد میگرنی

عطر مناسب افراد میگرنی

امروزه یکی از اصلی‌ترین المان‌های استایل هر شخصی، عطر و ادکلنی است که روزانه از آن استفاده می‌کند. نقش عطر و ادکلن در جهان امروز و در زمینه‌ی خوش‌پوشی به قدری پررنگ و تاثیرگذار شده که نمی‌توان به راحتی به واسطه‌ی حساسیت و یا بیماری از آن اجتناب کرد. بالاخره همه‌ی افراد با توجه به شرایط خاص خود سعی می‌کنند راهی بیابند که از دنیای عطر و رایحه فاصله نگیرند. از شایع‌ترین مشکلاتی که استفاده از عطر و رایحه را محدود می‌کند حساسیت‌های پوستی و تنفسی و همچنین عارضه‌هایی نظیر میگرن می‌باشد. مواد شیمیایی و واکنش‌هایی که در پروسه‌ی تولید یک عطر خاص طی می‌شود می‌تواند آلرژی و یا حساسیت هایی را برای برخی از افراد به بار بیاورد و در برخی موارد حتی موجب حمله‌های عصبی و سردردهای وخیم باشد.

انتخاب عطر مناسب برای افراد میگرنی نیازمند توجه به اصول و نکاتی می‌باشد که در کنار تجربه و تست آزمایشی می‌تواند به خوبی اجرا شود تا بهترین عطر را با توجه به سلیقه و شرایط خود بیابید. در این مقاله قصد داریم با پرداختن به دلیل بروز عارضه‌ی میگرن ناشی از استفاده از نوعی عطر و رایحه، برخی از مناسب‌ترین عطرها را برای افراد میگرنی برشماریم و به شما در انتخاب درست یاری دهیم. بعنوان بهترین منبع برای تهیه اسانس های مناسب، فروشگاه اینترنتی آرورایحه را به شما پیشنهاد میکنیم.

تاثیر عطر در تشدید میگرن

مشکلات مربوط به رایحه‌ها معمولا به دو عارضه‌ی میگرن و سینوزیت بدل خواهد شد. به این صورت که هنگام استشمام ذرات تشکیل دهنده ی عطر از طریق بینی وارد سینوس و مجراهای تنفسی شده و بر کانال های بویایی عصبی تاثیر گذاشته و حملاتی را سبب می‌شود. متداول‌ترین و مشخص‌ترین علائمی که نشان دهنده بروز حساسیت و آلرژی در اثر مصرف یا استشمام مواد معطر است؛ می‌توان به مواردی از جمله عطسه و سرفه کردن، تحریک پوستی و خارش، آبریزش بینی و البته سردردهای ملایم یا بسیار پردرد اشاره کرد. برخی از این رایحه‌های دردسرساز بعضی خوراکی‌ها، ادویه‌جات، گل و گیاه و گاهی عطر و ادکلن‌ها هستند که با عکس العمل منفی بدن این افراد مواجه می‌شوند.

البته نکته مثبت این جاست که سردرد سینوزینی، با شستشوی مجاری تنفس از طریق بینی، با استفاده از سرم فیزیولوژی یا محلول آب ولرم و نمک قابل درمان است. اما بطور کل توصیه می‌شود عطر مناسب برای افراد میگرنی تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

عطر مناسب افراد میگرنی

 

رایحه‌های تشدید کننده میگرن

بررسی ها نشان داده که عطرهای تند گرم و تلخ بیشتر از عطرها و رایحه ها دیگر سردرد و میگرن را تشدید می‌کند. رایحه شرقی، ادویه‌ای، چوبی، دودی از اصلی ترین رایحه‌ها و پایه عطرهای گرم، تند و تلخ عطرهایی هستند که میتوانند به راحتی بدن را به بروز انواع واکنش های عصبی تحریک کرده و حساسیت زا باشند.

یکی دیگر از عوامل دخیل در این موضوع، میزان غلظت ذرات عطر نیز تاثیرگذار هستند. بهتر است در هنگام خرید یک عطر از فروشنده نت‌های آن را بپرسید. در صورتی که حساسیتی نسبت به عطر داشته و یا مبتلا به میگرن می‌باشید، عطرهایی که در آن‌ها اثری از رایحه ادویه، دود یا چوب وجود دارند، از تست کردن این عطرها صرف نظر کرده و به سراغ خرید عطرهایی با رایحه‌های ملایم، خنک و رقیق‌تر بروید. خرید اسانس خوشبوکننده هوا میوه‌ها، گل‌ها و گیاهان وجود دارد بهترین گزینه برای افراد مبتلا به میگرن محسوب شده و بطرز مؤثری از شدت حساسیت به استشمام عطرها خواهد کاست.

عطر مناسب برای افراد میگرنی

برای پیشگیری از بروز انواع آلرژی‌ها و حساسیت‌های مربوط به عطر و رایحه بهتر است قبل از خرید مواد و ترکیبات بکار رفته در آن را بخوبی بررسی کنید. البته که قبل از هر چیز بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص علت اصلی این عارضه‌ها و راهکار مقابله و کنترل آن را جویا شوید و طبق توصیه‌ها عمل کنید. درصورتی که با تمام این‌ها موفق نشدید مواد حساسیت‌زا را تشخیص دهید، لازم است قبل از خرید مقداری از عطر را به مدت ده الی پانزده دقیقه بر روی قسمتی از پوست خود اسپری کرده و وقتی راحیه به نت‌های میانی رسید تاثیر آن بر روی خودتان را زیرنظر گرفته و علائم را شناسایی کنید.

  • اسطوخودوس رایحه‌ای است که معمولاً برای تسکین استرس و آرامش استفاده می‌شود و به درمان سردرد و میگرن کمک می‌کند.
  • بابونه از جمله بهترین عطرهای گیاهی است که با ایجاد آرامش و ایجاد خواب بهتر به درمان و بهبود علائم میگرن کمک می‌کند.
  • نعنا نیز ترکیب‌های فعالی با عنوان منتول داشته که باعث کنترل سردرد در افراد مبتلا به میگرن می‌‌شود.
  • عطرهایی با رایحه‌ی پوست درخت بید سفید دارای خواص ضددردی بوده که برای سردرد و میگرن بسیار مناسب خواهد بود.

برخی از اصلی‌ترین رایحه‌ها و عطر مناسب برای افراد میگرنی را در بالا برایتان شرح دادیم. در ادامه برخی دیگر از تاثیرگذارترین گیاهان در این زمینه را نیز برایتان نام می‌بریم:

  • زنجبیل
  • ریحان
  • مریم گلی
  • کوهوش سیاه
  • بابا آدم جنگلی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها