خواب آرامش بخش با دستگاه خوشبو کننده هوا

رایحه خوشبو کننده آرامشبخش به هنگام خواب

بسیاری افراد در طول شب با ناآرامی مواجهند، و روش های مختلفی برای ایجاد آرامش محیط خواب و ارتقا کیفیت خواب خود را امتحان میکنند. اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که برای به خواب رفتن و خوابیدن با آرامش کامل تلاش می کنند، میتوانید با استفاده از دستگاه خوشبو کننده اتوماتیک هوا و به کارگیری رایحه و اسانس موثر در محیط خواب خود این آرامش را برای خود به ارمغان آورید. اما بسیاری افراد نمیدانند استفاده از چه نوع اسانس و رایحه ای میتواند تاثیر گذاری بیشتر و بهتری بر کیفیت خواب داشته باشد. در این مقاله به معرفی بوهای بوهای آرامبخش و رایحه های خوشبو کننده موثر در ارتقا کیفیت خواب و آرامشبخش در طول شب خواهیم پرداخت.

تاثیرات استفاده از بوهای آرامبخش رایحه درمانی

تاثیرات استفاده از رایحه درمانی

محققان و کارشناسان با انجام مطالعات دریافته اند که رایحه درمانی میتواند جایگزینی ایمن و مناسب برای کاهش مداخلات دارویی در اختلالات خفیف خواب باشد. اما اینکه کدام یک از رایحه های ارامبخش میتواند تاثیرگذاری بیشتر و بهینه تری در کیفیت خواب داشته باشد، خود سوالی اساسی است. رایحه درمانی و استفاده از اسانس های خوشبو کننده برای رفع مشکلات جزئی و اختلالات خواب از رایج ترین و موثر ترین شیوه های درمان این مشکلات می باشد.

انواع اسانس خوشبوکننده و رایحه های ارامبخش

رایحه خوشبو کننده یا اسانس و بوهای آرامبخش برگرفته از عصاره گیاهان هکه با فراوری شدن آنها به صورت طبیعی یا شیمیایی تهیه میشوند و به نوعی از گیاهان استخراج می شوند، بنابراین خاصیت اصلی گیاهان را حفظ می کنند. هر قسمت از گیاه می تواند منبع ذخیره اسانس و رایحه باشد. در ادامه به معرفی برخی رایحه های خوشبو کننده ارتقا دهنده کیفیت خواب و آرامشبخش میپردازیم.

رایحه خوشبو کننده گیاه اسطوخدوس

گیاه اسطوخودوس به دلیل اثرات آرامش بخشی از شناخته شده ترین گیاهان دارویی محسوب می شود. محققان دریافته اند که اسطوخودوس آرامش خواب را افزایش می دهد، رایحه این گیاه با کاهش ضربان قلب و شل کردن عضلات، خواب آرام را تقویت و کیفیت آن را افزایش خواهد داد.

رایحه خوشبو کننده اسطوخودوس یکی از محبوب ترین اسانس های رایحه درمانی است. رایحه درمانی با خوشبو کننده اسطوخودوس با تأثیرگذاری بر سیستم لیمبیک، بخشی از مغز که احساسات را کنترل می کند، باعث کاهش اضطراب شده و آرامشبخش طبیعی را برای افراد در حین خواب ایجاد خواهد نمود.

رایحه خوشبو کننده گیاه اسطوخدوس

 

اسانس خوشبو کننده بابونه

رایحه خوشبو کننده بابونه به دلیل خاصیت آرامشبخش و کاهش دهنده استرس بسیار مشهور است. تحقیقات زیادی در مورد رایحه و اسانس گیاه بابونه صورت گرفته که نشان داده است به کارگیری رایحه این گیاه در دستگاه های خوشبو کننده هوا میتواند در کمک به افرادی که دارای اختلال اضطراب عمومی خفیف تا متوسط هستند، کارآمد و موثر باشد.

بابونه با کاهش اضطراب و مقابله با افسردگی، بی خوابی را برطرف می کند. این ماده در گذشته و طب باستانی، برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می شد.

خوشبو کننده و رایحه گیاه یاس

مواد تشکیل دهنده اسانس گیاه یاس دارای مکانیسم مولکولی مشابه داروهای خاص برای خواب هستند. رایحه خوشبو کننده این گیاه به دلیل کمک تاثیر گذاری بر کیفیت خواب به شما در مقابله با بی خوابی کمک خواهد نمود.

اسانس خوشبوکننده یاس میتواند حس رفاه، شادی و طراوت را در افراد تقویت کند. استفاده از اسانس و رایحه خوشبو کننده هوا یاسمن باعث آرامش سیستم عصبی بدون ایجاد خواب آلودگی می شود. از این رو استفاده از آن در زمان هایی غیر از طول شب نیز میتواند در ارتقا آرامش افراد و کاهش استرس آنان مورد استفاده قرار گیرد.

اسانس گل یاس و تاثیر آرامشبخش این رایحه خوشبو کننده بر خواب

برای استفاده موثر از اسانس خوشبو کننده هوا حرفه ای این گیاه میتوانید از دستگاه های خوشبوکننده اتوماتیک هوا استفاده نمایید تا از حداکثر تاثیر گذاری و آرامش بخشی این رایحه در محیط بهره مند شوید.

اسانس نعناع

رایحه و اسانس گیاه نعناع به پاکسازی مجاری تنفسی کمک می کند و علائم خروپف و ناآرامی در طول خواب را کاهش می دهد.

کاربرد رایحه های ارامبخش در دستگاه های خوشبو کننده هوا به منظور بهبود کیفیت خواب

 

 

کاربرد رایحه در دستگاه های خوشبو کننده هوا در بهبود کیفیت خواب

با این حال ، لازم است به یاد داشته باشید که بسیاری از اسانس های خوشبو کننده میتواند به طور متفاوتی بر افراد گوناگون تاثیر گذار باشد. از این رو نوع خاصی از اسانس ها میتواند در بعضی اثر آرامشبخش و برخی دیگر از رایحه های خوشبو کننده اثر تحریک کننده داشته باشد. به عنوان مثال، رایحه گیاه یاسمن و اسطوخودوس به عنوان آرامبخش و خواب آور شناخته شده اند و عطر گیاهان و مرکباتی همچون نارنگی و لیموترش طراوت بخش و جوان کننده هستند. پس در هنگام انتخاب رایحه های مناسب برای محیط مورد نظر خود با دقت در خصوص انواع اسانس های خوشبو سازی محیط مطالعه و تحقیق کنید. در صورت تمایل حتی میتوانید با تست آنها در محیط خود تاثیر گذاری آنها بر روحیه خود را بررسی نموده و ببینید که بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد.

برای آشنایی بیشتر با دستگاه ها و تجهیزات خوشبو کننده محیط خواب میتوانید مقاله مربوط به تاثیر استفاده از خوشبو کننده اتوماتیک در طول شب را مطالعه نموده و با بکارگیری صحیح این تجهیزات رایحه افشانی در محیط به ارتقا کیفیت و آرامش خواب خود کمک نمایید. انواع مختلف دستگاه های خوشبو سازی اتوماتیک هوا را میتوانید بسته به نیاز خود از محصولات آرورایحه تهیه نموده و در محیط های خانگی، تجاری و حتی صنعتی استفاده نموده و از مزایای مختلف آنها بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مشاوره تخصصیلیست دستگاه‌هالیست اسانس‌ها